Vásárlási kalandok a luxusmárkák legmerészebb boltjaiban
A sikeres értékesítéshez elengedhetetlenül fontos a megfelelő tálalás: legyen az a csomagolás, a kampányok vagy maga az üzletenteriőr. De ahogyan hódít a monokróm minimalizmus és a digitális valóság webshopok képében, annál kevesebb figyelmet és törődést kap a kirakat és üzletbelső berendezés. Egy pár luxusmárka azért a mai napig is gondoskodik a butikkultúra tovább örökítéséről, és megteremti a felhőtlen és emlékezetes vásárláshoz szükséges ideális közeget – ezekből szedtünk össze egy pár gyönyörű példát.
2001 Űrodüsszeia Pinkben: Moco Concept Store, Barcelona
Nem, ez bizony nem AI (pontosabban már nem az): a barcelonai Isern Serra designstúdió egy digitális alkotó, művésznevén ’Six N Five’, Ezequiel Pini által számítógéppel generált látványvilágot transzformált át hús-vér fizikai térré – így született meg a Moco Múzeum rózsaszín árnyalatokban pompázó, álomszerű üzlete. A barcelonai El Born negyedben található Moco Múzeum a világ legismertebb kortárs művészeinek – többek közt Damien Hirst, Kaws, Yayoi Kusama és Jeff Koons – ikonikus munkáit sorakoztatja fel, saját concept store-ja az általuk képviselt jellegzetes látványvilágra épül.
A tetőtől-talpig monokróm puncspink mikrocementbe öltöztetett tér hol barlangszerű, hol minimalista űrhajó enteriőrre hajaz, az ívelt, hátulról világított kerek, négyzetes és boltíves falfülkék pazar design-, divat- és lifestyle-termékeket kínálnak. A nyitott alaprajzot térbe helyezett posztamensek és ovális oszlopok tagolják, a sejtelmes falfülke-fényforrás mellett egyedi spotlámpák gondoskodnak a megfelelő megvilágításról.
Tudtad, hogy a nőiesség szimbólumát egykor kizárólag a férfiak hordták?
Ha már a kortárs képzőművészetet emlegetjük, érdemes lehet összefüggésbe hozni a Moco Concept Store puritán koncepcióját a white cube kiállítóterek jellegével: a vizuális fókusz kizárólag a kihelyezett műtárgyakra irányul, amelyek minden környező esztétikai sallangtól lecsupaszítva, saját valójukban érvényesülhetnek a térben – és épp ezt az elvet követte a Serra stúdió is.
Hazai terepen: Il Bacio
Hajdanán az Andrássy út 19. házszám alatt luxus multibrand áruház működött – azonban sajnos meglehetősen rövid élete volt. Mi azóta is siratjuk, ugyanis kevés olyan impozáns üzlettér létezett, mint amilyen az Il Bacio volt (bár nem beszélünk róla teljes múlt időben, hiszen speciális rendezvények idejére még mindig üzemel). A rendhagyó belvárosi pláza a századfordulós eleganciát és kortárs design-elemeket házasította össze: a Brüll Zsigmond által építtetett neoreneszánsz palota piano nobile-jának fennmaradt szalonjai, kandallói és gipszdíszítései vadonatúj funkciót nyertek és olaszosan kialakított displayekkel egészültek ki.
Olyan világhírű brandek prezentálták káprázatos portékáikat, mint a Chloé, Valentino, Céline, Givenchy, Armani vagy éppen Ralph Lauren – a teljesség igénye nélkül. Az egyes butikok a – hajdanán – bérház lakásaiban kaptak helyet, a padlót klasszikus halszálka parketta, a plafont aranyozott stukkó borította, kristálycsillárral és kazettás, duplaszárnyas ajtókkal megtámogatva a nagypolgári összképet. Bár a tereket nem a kortárs építészeti szempontból érdekes üzletenteriőrök közé soroljuk, amelyek önmagukban is remekműnek titulálhatóak, mindenképpen érdemes említést tenni róla – elvégre aki megtehette, annak kétségkívül emlékezetes vásárlási élményt nyújtott a belvárosi palota, mint luxuspláza.
Engedd el, ami visszatart – Selenvie júliusi horoszkópja segít továbblépni
Kortárs és magyar utakon: AERON
Volt egyszer egy barlangszerű, mimózasárga menedék a Szervita téren, ahol a skandináv dizájn és az AERON harmonikus, reduktivista stílusa kéz a kézben, boldog családként éltek együtt – sajnos az Il Bacio de Stile tereihez hasonlóan szintén tragikusan kevés ideig.
A nyolcvan négyzetméteres üzlet Eszter Áron letisztult építészeti víziója szerint készült el: természetes kőporral kent falak, bronzállványok, Vitra vázák, és egy szemmágnes, mimózaszín Ekstrem szék, amely éppen csak annyi színt csempészett a natúr színtartományba, amennyire szükség volt az összkép színesítéséhez (a meghatározó sárga árnyalat egyébként az AERON logójában, valamint az akkori, 2022-es kollekció színpalettájában is vissza-visszaköszönt).
Az üzlet centrumját egy törtfehér, ívelt kanapésziget vette birtokba, amelynek kontúrja a boltívek vonalvezetésére válaszolt. A hangulatos világítást (a displayektől kezdve a próbafülkéken át egészen a sárga LEDekig) a Solinfo csapata álmodta meg. A koncepció élt, vibrált, aztán – ahogy az álomszép butikok néha – egy nap csendben bezárta az ajtaját. De milyen jó, hogy volt!
Pszichedelikus vásárlási élmény a londori Koibird-ben
Ezúttal nem hazai pályán és legkevésbé sem minimalista vonalon mozogva: januárban megnyílt a Koibird butik a londoni Marylebone negyedben, amely egészen más dimenzióba repíti vásárolni vágyó vendégeit. A Julien Sebban által vezetett designcsapat nem fukarkodott a színekkel és az extravagáns látványelemekkel: pszichedelikus, kézzel festett lávakő csempe a padlón, krómezüst bolygószobor, burjánzó virágkompozíciók, színátmenetes falak a mélylilától a vibráló zöldekig, rózsaszínbe hajló bútorok, ezüst mozaikszemek – egy kis kozmikus, space age diszkófeeling!
Ki dönt a szőrömről?! – A szőrtelenítés társadalmi nyomása a nők testén
A színes divatcikkeken túl egy ’Koi 11’ nevű bár is helyet kapott a térben egy boltívekkel elkülönített sarokszakaszban, tele gasztro-különlegeségekkel és egy pazar Milka-lila kávégéppel, hogy az egyébként is intenzív, intergalaktikus shopping élmény minden érzékszervre ható űrkalandban teljesedjen ki. Imádjuk!
A test ötven árnyalata: SKIMS NYC
Kim Kardashian birtokba vette a Fifth Avenue-t, méghozzá egy puha ívekből, ultrasuede falakból és óriáspróbababákból álló divatszentéllyel. A SKIMS első zászlóshajóüzlete a Szent Patrik-székesegyház árnyékában, a Rockefeller Centerrel szemben kapott helyet – a puritán megjelenést a szomszédos gazdagon díszített homlokzat vizuális tiszteletére fogták, de Kim hófehér házának ismeretében pontosan tudjuk, hogy akkor is így festett volna az üzletenteriőr, ha minimalista villák veszik körül a helyszínt.
Tetőtől-talpig monokróm ide vagy oda, az összkép kétségkívül látványos: Rafael de Cárdenas tervező úgy komponálta meg a belső teret, mintha egy nude árnyalatokban pompázó, pillecukros álomtérben sétálnánk. A márkára jellemző testbarát tónusok Corian állványokon, tükörlabirintusban, fénydobozos próbafülkék ölelésében sorakoznak – még a babák is bőrszínhez igazított fülkékben pihennek. Bár valóban szemet gyönyörködtető az összhatás, valahol rendkívül nyomasztó is a fejvesztett torzó hadsereg, sőt, abszurd módon a a Visszatérés Óz földjére filmklasszikusból ismerős Mombi birodalmára hajaz, amelyben minden egyes üvegbúra más és más fejet takar.
előfizetésem
Hírlevél
