Gucci loafer, a legjobb dolog, ami a lábadra kerülhet

2021. november 26.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Már nem is kell várni Ridley Scott legújabb szuperprodukciójára, a House of Gucci című filmre. Hatalmas a kíváncsiság, hogy a nagy múltú luxusmárka története, hogy elevenedik meg a vásznon. Ha még nem láttad, akkor is érdekes lehet számodra a Gucci jelenleg legtrendibb lábbelije.

Az évtizedek során számos ikonikus darabot terveztek az olasz divatháznál a dizájnerek, és most nagyító alá vesszük az egyik legnagyobb kedvencet a loafer cipőt.

Fontos koronázási év volt 1953-ban Európában. II. Erzsébet királynő trónra lépett Angliában, míg Olaszországban új királyt koronáztak meg, a Gucci Horsebit loafer cipőjét. Jelentőségteljes, hogy mindketten uralkodnak azóta is!

Az 1953-as Gucci Horsebit loafer

A lábbeli összefoglalja az olasz luxus lényegét, és lépést tart a divat és a hírességek világával, mióta Guccio Gucci fia, Aldo először bemutatta a lábbelit 1953-ban. Az olasz dizájn úttörője megnyitotta az első amerikai üzletét New York-ban, ahol a loaferek bemutatásra kerültek. A cipőket a kezdetektől fogva kézzel készítik, először csak férfi, majd később női modellek is megjelentek, melyek a ruhatárak kulcselemeivé váltak. Igényes kidolgozásuknak, és időtlenségüknek köszönhetően évtizedekig kitartanak megfelelő gondozás mellett. Olyan mint egy jó farmer, vagy bőrdzseki, minél többször hordják őket, annál jobban néznek ki, mivel a bőr patinásabb lesz, és kényelmesebbé válik, ahogy a lábához illeszkedik/igazodik.

Jodie Foster már a hetvenes években is ezt az ikonikus darabot viselte

A Gucci loafer a laza elegáns stílus egyetemes szimbóluma. Amikor a cipő először megjelent a klasszikus fazonnal, és a jól ismert fém díszítéssel a tetején, nem sokkal utána a lábbeli világszerte elterjedt. A hetvenes, nyolcvanas években diszkótáncosok és nagy hatalmú vezetők egyaránt viselték. Aztán a kilencvenes évek elején a Wall Street power-suit-generáció egyenruhájának részévé vált. Az évek múlásával átalakult – divattól függően - a megjelenésük is. Pár évvel ezelőtt megfiatalította a Gucci új kreatív igazgatója, Alessandro Michele, aki felfrissítette a klasszikust egy karcsúbb formával és egy kis alkalmi szőrmével. Minden szezonban játszik a dizájnnal, frissíti a formát, az anyagokat és a részleteket, de a cipő alapvető szépsége és funkcionalitása ugyanaz marad.

Az újító Alessandro Michele

A Louis Vuitton monogram táskához, a Chanel tweed kosztümhöz, vagy egy Hermès sálhoz hasonlóan a Gucci cipője is meghatározza kategóriáját. Nem véletlen, hogy 1985 óta az olasz márka egyik legemblematikusabb dizájnja állandó kiállítási elem a Metropolitan Museum of Art-ban. Az elegáns lábbeli továbbra sem köti magát egyetlen korosztályhoz, nemhez vagy öltözködési kódhoz sem. A divatház minden szezonban újragondolja cipőjét, ami számtalan friss és új stílushoz vezet. Egyes dizájnok a klasszikus felső résszel – a divat egyik legismertebb szimbólumával – érvényesülnek, míg mások egy merészebb irányba indulnak el, és új trendeket teremtenek.

Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Fény derült egy új személyiségtípusra, nagyon szerencsés vagy, ha közéjük tartozol

Fény derült egy új személyiségtípusra, nagyon szerencsés vagy, ha közéjük tartozol

Nyerj az osztályodnak profi sminket a szalagavatótokra! (x)

Nyerj az osztályodnak profi sminket a szalagavatótokra! (x)

Mit tud a TikTokon felkapott BaByliss Air Wand? Kipróbáltuk! (x)

Mit tud a TikTokon felkapott BaByliss Air Wand? Kipróbáltuk! (x)

Így segíts egyetlen díszgömbbel másokon idén karácsonykor (x)

Így segíts egyetlen díszgömbbel másokon idén karácsonykor (x)

Nincs ajándékötleted? Így lesz a bizonytalanságból tökéletes karácsonyi meglepetés (x)

Nincs ajándékötleted? Így lesz a bizonytalanságból tökéletes karácsonyi meglepetés (x)