Így sportolj, ha lusta vagy!

2017.december.27.

Sportolni kell, hiszen része az egészséges életmódnak, és testi és lelki szinten is nagyon jót tesz. Akik amatőr szinten rendszeresen sportolnak, tovább élnek, mint nem sportoló társaik, és rengeteg betegséget is nagyobb eséllyel kerülnek el. Már csak az a kérdés, hogy fogj hozzá.

Ha egyáltalán elkezdted ezt a cikket olvasni, akkor feltételezzük, hogy már legalább a szándék megvan benned, hogy mozognod kellene. Csak éppen lehet, hogy a kocogás gondolatától is kiráz a hideg, és ahány konditerem vagy aerobic bérletet vettél eddig, az mind használatlanul porosodott a fiókodban. Ne felejtsd el, hogy mindössze heti 3-4 óra mozgás is karban tart. Cikkünk segítségével pedig fölfedezheted, neked mi jönne be leginkább.

1. Ha a sport gondolatától is rosszul vagy, akkor gondold végig, mit szeretsz csinálni, és próbáld azt összekötni valamilyen mozgással. Szeretsz elmélkedni, zenét hallgatni? Akkor a túrázás vagy akár csak a gyors tempójú séta is remek számodra, de az is fantasztikus kardió, ha reggelente táncolsz húsz percet a kedvenc gyors zenéidre. Imádsz olvasni? Hangoskönyvet szintén remekül lehet hallgatni séta vagy túrázás közben.

Láttad? Pucéran pózolnak ezek a sportolók egy kampányban, az eredménytől eláll a lélegzeted

2. Nem kell hetente háromszor ugyanazt a sportot ugyanannyi ideig űzni. A lényeg, hogy a napi húsz perc magas intenzitású vagy heti 3-szor egy óra közepes intenzitású mozgás meglegyen. Mindegy, hogy hétfőn kitakarítottad a lakást, szerdán táncoltál egy jót, pénteken egy órát gyalogoltál, vasárnap pedig bringáztál a városban – a heti penzumot így is kipipálhatod!

3. Szeretsz játszani és társaságban lenni? Akkor érdemes olyan sportokat választanod, amelyet másokkal együtt végezhetsz és van bennük valami versengés. Alakíts egy kosár-, kézi- vagy röplabdacsapatot a barátaiddal, vagy csatlakozz egy már meglévőhöz. Eljárhatsz teniszezni, pingpongozni vagy akár bowlingozni is a barátaiddal.

4. Otthon szeretsz edzeni, de a gimnasztikán kívül nem jut eszedbe semmi jó? Szerezz be egy játékkonzolt és vegyél egy jó fitness szoftvert hozzá. Ma már annyira széles a lehetőségek tárháza, hogy teniszezhetsz, bowlingozhatsz, golfozhatsz, boxolhatsz, síelhetsz, jógázhatsz és még ezer egy sportot űzhetsz a nappalidban. Mindezt úgy, hogy akár a pizsamádat sem kell átcserélned, és már kezdheted is.

Tudtad? Hosszú Katinka életében először érzett félelmet a vízben

5. Ha nem autóval teszed, akkor egyik pontból a másikba eljutni is lehet sportolás. Arra gondoltál már, hogy bringával vagy görkorcsolyával járj munkába? Persze itt is választhatod a tempós gyaloglást is. Talán eddig eszedbe sem jutott, hogy így is beillesztheted a mozgást az életedbe, és fel sem fog tűnni, hogy valójában sportolsz, hiszen csak egyik helyről a másikra közlekedsz.

6. Ne csak a hagyományos vagy népszerű mozgásformák között válogass. Térképezd fel a kínálatot, és lehet, hogy beleszeretsz a falmászásba, a kangoo edzésbe, a salsába, a bikram jógába vagy a felnőtt korban is elkezdhető balettba.

7. Lehet, hogy eddig azért nem találtad meg a számodra megfelelő sportágat, mert nem tudtad, mi illene hozzád. Ha kíváncsi vagy, testalkatodhoz és erőnlétedhez melyek az ideális mozgásformák számodra, jelentkezz be a Testnevelési Egyetem genetikai alapú sportolási tanácsadására. (Infó: www.mitsportoljak.hu )

Ez a cikk eredetileg a GLAMOUR magazin novemberi számában jelent meg.

Ez is érdekelhet

7 trükk a síkosítóhoz, hogy jobb legyen a szex

7 trükk a síkosítóhoz, hogy jobb legyen a szex

GLAMOUR Horoszkóp

Ez a 3 csillagjegy a legkevésbé alkalmas a hűségre egy párkapcsolatban

Ez a 3 csillagjegy a legkevésbé alkalmas a hűségre egy párkapcsolatban

Sztárhírek

Nagykorú lett Norvégia trónörököse, nézd, milyen gyönyörű a hercegnő

Nagykorú lett Norvégia trónörököse, nézd, milyen gyönyörű a hercegnő