Viszlát rossz szokások: 5 ok, amiért nem kellene állandóan a telefonodat nyomkodnod

2021.január.24.

A mobilozásnak sajnos nagyon sok negatív hatása lehet. Az egyik az, hogy lemaradsz a valódi életről azért, mert a virtuális világot bámulod. Légy tudatos és szorítsd keretek közé a böngészést. A mentális szintet túl azonban további okok miatt is érdemes abbahagynod az állandó telefonozást!

Viszlát rossz szokások: 5 ok, amiért nem kellene állandóan a telefonodat nyomkodnod
Fotó: Képek: GettyImages, Montázs: GLAMOUR

Íme az 5 ok!

1. Telefonnyak

Fotó: Shutterstock

Ez egy olyan tünetegyüttes, amely a folytonos telefonozásnak köszönhetően alakul ki. Ugyanis amikor a telefont a kezünkbe fogjuk szinte reflexszerűen előre döntjük a fejünket és ennek a gyakori állapotnak a hatására a nyaki csigolyáink kopni kezdenek. Egy felnőtt feje kb. 4-5 kg, amelyet a gerincünknek meg kell tartania ebben az állapotban. Amikor egy átlagos felnőtt kb. 60 fokban dönti előre a fejét az nagyságrendileg 27 kg súllyal hat a gerincre. Ebből eredendően egy idő után fájdalmat érezhetünk nyakunkban és gerincünk tájékán.

2. Szemszárazság

Telefonozás közben egy pontra irányul tekintetük és koncentráltan nézzük a kijelzőt. A túlzott koncentráció következtében elfelejtünk pislogni. A pislogás hiányában pedig szemünk nem nedvesedik és elkezd száradni. Gondoltad volna, hogy az emberiség 60%-a ebben a betegségben szenved?

3. Ínhüvelygyulladás

Fotó: Shutterstock

A leggyakrabb mozdulat az úgynevezett görgetés, amely során ínhüvelygyulladás alakulhat ki, de ezt még a folyamatos e-mailezés és üzenetváltás is elősegítheti.

Így tartsd tisztán és bacimentesen a telefonod!

Így tartsd tisztán és bacimentesen a telefonod!

4. Alvási zavarok

Ha Te is azok táborába tartozol, akik éjszaka elalvás előtt még szeretnek egy kicsit nézelődni a facebookon vagy az Instagramon, akkor valószínűleg nehezen vagy későn alszol el.

Éjszaka a sötétedés hatására szervezetünkben termelődni kezd egy úgynevezett melatonin hormon, amelynek köszönhetően igényünk támad lefeküdni és álomra hajtani fejünket. Ebből következik az, hogyha az ágyban még elővesszük a telefonunkat, amelynek világít a képernyője, akkor ez a melatonin hormon nem termelődik megfelelő mennyiségben. Ahhoz, hogy el tudjunk aludni nem elég az, hogy sötét legyen. Ugyanez vonatkozik a lámpa, a tv és minden más fényre.

Az alvászavar nem vicc: lehet, hogy orvoshoz kell fordulnod?

Az alvászavar nem vicc: lehet, hogy orvoshoz kell fordulnod?

5. Nem csak a Te egészségedre hat károsan

Fotó: Shutterstock

Rengeteg baleset történik a világban a telefonok miatt. Azok, akik vezetés közben is telefonoznak nem csak saját testi épségüket kockáztatják, hanem másokét is. Érkezik egy üzenet a telefonra és már késztetést érzünk arra, hogy minél előbb megnézzük és válaszoljunk rá, holott az az üzenet 1 óra múlva is ugyanúgy ott lesz.

Ha ezt megnézed, sosem nyúlsz majd a telefonodhoz vezetés közben:

Ez is érdekelhet

Nemcsak egyféle szépség létezik - A női forma határtalan

Nemcsak egyféle szépség létezik - A női forma határtalan

Divathírek

Ezért az ikonikus óráért évtizedek óta rajonganak a hírességek

Ezért az ikonikus óráért évtizedek óta rajonganak a hírességek

GLAMOUR-napok 2021 tavasz

Imádod a kosztümös filmeket? Ezekre a Bridgerton stílusú ruhákra csapj le a GLAMOUR-napok alatt!

Imádod a kosztümös filmeket? Ezekre a Bridgerton stílusú ruhákra csapj le a GLAMOUR-napok alatt!