Ezért választják egyre többen a GANNI fenntartható divatját

2025. május 23.
Ez a cikk több mint 6 hónapja frissült utoljára, a benne lévő információk elavultak lehetnek.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A divatipar évek óta komoly kritikák kereszttüzében áll a környezeti hatásai miatt. A dán GANNI márka most egy új könyv formájában mutatja meg, hogyan lehet egyszerre nyereséges és felelősségteljes üzletet építeni. A divatrajongók, vállalkozók és szakmabeliek számára egyaránt izgalmas olvasmány lehet ez a kézikönyv.

Ganni 2025 tavasz-nyár
Ganni 2025 tavasz-nyár
Fotó: ganni

A GANNI Playbook című kötet Nicolaj Reffstrup, a márka társalapítója és Brooke Roberts-Islam iparági szakíró közös munkája. A könyv őszintén mutatja be, milyen kompromisszumokkal jár, ha egy cég a fenntarthatóságot helyezi a középpontba. A GANNI Playbook célja, hogy útmutatást adjon mindazoknak, akik újragondolnák, mit jelent ma felelősségteljes vállalkozást működtetni a divat világában.

Nyers őszinteséggel a divatipar kihívásairól

A GANNI Playbook gyakorlati tanácsokat ad azoknak, akik egy etikusabb és fenntarthatóbb utat választanának a divat világában. A könyv nem csupán útmutatás, hanem reflexió is arra, hogyan működhet egy cég a környezeti felelősség és a nyereségesség határvonalán. Nicolaj Reffstrup őszintén osztja meg személyes tapasztalatait arról, hogyan próbálták beépíteni a fenntarthatóságot a GANNI működésébe.

Kihagyhatatlan olvasmány a Ganni Playbook
Fotó: ganni
A Ganni Playbook egyik oldala
Fotó: ganni

Ahogy Rachel Cernansky, a Vogue Business fenntarthatósági vezető szerkesztője fogalmaz:

A GANNI potenciális mintát kínál arra, hogyan lehet belülről beágyazni a fenntarthatóságot.

A könyv nem rejt véka alá semmit: kendőzetlenül beszél a kihívásokról, kudarcokról és arról a kényszerről, hogy más irányba kell haladni, mint amit az iparág megszokott. Tim Brown, az Allbirds társalapítója így méltatta a művet:

Egy leplezetlen betekintés az ellentmondásokba, kihívásokba és annak sürgető szükségességébe, hogy felelősségteljes vállalkozást építsünk.

A divatmárka, ami lassan a Guccinál is menőbb, megfizethető, és a szabadságra épül - Ismerd meg a GANNI-t!

A jövő divatjának kézikönyve

A GANNI Playbook nemcsak elméleti tanácsokat ad, hanem gyakorlati lépéseket is vázol egy fenntarthatóbb üzleti modell kialakításához. A GANNI nemcsak a célkitűzéseivel tűnik ki, hanem azok gyakorlati megvalósításával is. Az alapító, Nicolaj Reffstrup zöldtechnológiába fektető alapot indított (Look Up Ventures), és a márkát biogyártási kísérleti tereppé alakította, ahogyan Cyrill Gutsch, a Parley for the Oceans vezérigazgatója is kiemelte:

Nicolaj olyan laboratóriummá fejlesztette márkáját a biogyártás terén, amely számos nagyvállalatnál jobban teljesít, és folyamatosan hajtja a forradalmat az alapanyaghasználatban. Sikere kulcsa ez a fékezhetetlen szenvedély, hogy megváltoztassa a divatipart.

Nikolaj Reffstrup a Ganni Playbook szerzője, a divatcég egyik tulajdonosa
Fotó: ganni

A márka mára B Corp minősítésű, évente nyilvánosan közzéteszi a Responsibility Report-ját, és elkötelezett a karbonkibocsátás 50%-os csökkentése mellett 2027-re. A GANNI célja, hogy minden kollekciója tanúsított, újrahasznosított vagy alacsonyabb környezeti hatású anyagokból készüljön. Az állati eredetű bőr használatát teljesen megszüntette a ruházati vonalban, és 2023 végére a cipőkben és kiegészítőkben is kivonja.

GANNI stílus
Fotó: ganni

A könyv a GANNI oldalán és a márka üzleteiben, világszerte könyvesboltokban és online is megvehető. Az FSC tanúsítvánnyal rendelkező papírra nyomtatott kötet már önmagában is a márka felelősségvállalását tükrözi – a tartalom pedig inspirációként szolgálhat mindenki számára, aki szeretné jobbá tenni a világot, akár a divaton keresztül, akár másfajta vállalkozásban, de akár csak a ruhatára alakításával.

true
Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Ezeket az ételeket hagyd ki étrendedből, ha 100 évig akarsz élni

Ezeket az ételeket hagyd ki étrendedből, ha 100 évig akarsz élni

Stílus, ami körbeér: gyerekkorunk hangulata a New Balance Kids kollekciójában (x)

Stílus, ami körbeér: gyerekkorunk hangulata a New Balance Kids kollekciójában (x)

A fa alá és magadnak: az élmény, ami minden pillanatot ragyogóvá tesz (x)

A fa alá és magadnak: az élmény, ami minden pillanatot ragyogóvá tesz (x)

Próbáld fel a színeidet még a kassza előtt: személyre szabott szépségnapok (x)

Próbáld fel a színeidet még a kassza előtt: személyre szabott szépségnapok (x)

Zavar a fazonod? Így hozhatod összhangba az intim területeidet önmagaddal (x)

Zavar a fazonod? Így hozhatod összhangba az intim területeidet önmagaddal (x)