Bérelt polctól a tágas saját üzletig: így született a ViktoriaBolla Boutique
Buda egyik legbájosabb környékén, a napfényes Keleti Károly utca a kőkorláttal keretezett teraszokon, kézműves pékségeken és titkos belső kerteken kívül más csodákat is rejt: ebben a mesés környezetben lelt otthonra Bolla Viktória Boutique-ja és szépségszalonja.
Mint sok kislány, hajdanán Bolla Viktória is divattervezői álmokat dédelgetett, hat évvel ezelőttig távoli álomként tekintett egy saját ruhamárka létrehozására.
Mindig erről ábrándozott
„Gyerekkoromtól kezdve két dolog vonzott igazán: a divattervezés és a színészet. A színészi ambícióim hamar háttérbe szorultak, de a divattervezés mindig ott lebegett a szemem előtt – mégis sokáig elérhetetlen vágynak tűnt. Nem hittem, hogy ez számomra is valós lehetőség lehet, vagy hogy éppen nekem sikerülhet ne. Már fiatalon is ebbe az irányba tereltem magam: textiltervezés re jártam, rajzfakultációt választottam, de amikor a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem szóba került, egy szerűen nem mertem meg próbálni, mondván: úgyse nyernék felvételt.”
Eleinte egy barátnőivel közösen indított blogba csoportosította kreatív divatenergiáit – a weboldal hatására elkötelezett követőtábor alakult ki körülötte, amely később kulcsszerepet játszott márkájának megalapításában. A divattervezés felé meg tett első lépés egy váratlan lehetőségből adódott: egy beszélgetés során kiderült, hogy egyik barátnőjének családja szabászattal foglalkozik, főként gyerekruhák készítésére specializálódva. Viktória időről időre publikálta az általuk készített darabokat saját platformján, amely minden alkalommal látványos eladásokat generált. Ekkor fogalmazódott meg benne a gondolat, hogy érdemes lenne saját márkát alapítania – méghozzá kifejezetten női ruhákra építve.
Hisz a romantikában
Amikor nagyobbik lánya bölcsődébe ment, az addig a családra összpontosított napirendje hirtelen jelentősen megváltozott – ekkor elérkezettnek látta az időt, hogy vállalkozását végre tudatosan építeni kezdje. Önálló tervezői karrierje mindössze egy lakás-showroomban bérelt polccal indult, a márka pedig hamar, minden korábbi elképzelését és vágyát felülmúlva nagy sikerű divatbranddé nőtte ki magát. Az első kollekció minden egyes darabja pillanatok alatt gazdára talált.
A következő évek nem várt társadalmi és gazdasági helyzetet rejtettek, melyekre Viktória igyekezett a lehető legjobban reagálni. A járványhelyzet kihívásaihoz alkalmazkodva például eleinte kényelmes loungewear darabokat kínált, azonban a stilizált, sportos forma világ és limitált termékpaletta nem hozta el a kellő alkotói kiteljesedést:
a nőiességet hangsúlyozó élénk színek, lágy textíliák és derékhang súlyos szabásvonalak felé húzott a szíve.
Egy évvel ezelőtt érkezett el a fordulópont a márka életében.
Katona Bálint: „Megöregedni nem ciki, bohócnak öltözni igen”
„Visszatértem az eredeti elképzeléshez: eleinte egy modern herceg női, női ideált képzeltem el magamnak, amely tükrözi, hogy ki vagyok valójában, és amelyet az öltözködésemen keresztül szeretnék kommunikálni. Hiszek a romantikában és abban, hogy a hétköznapokban is lehet nőiesen öltözködni. Persze vannak napok, amikor egy farmer és egy fehér póló a legjobb választás, de milyen jó lenne időnként egy drámai vörös ruhát magunkon látni, amely egészen más energiát ad.
Egy-egy jól megválasztott ruhára sok évvel később is tisztán emlékszünk, nosztalgikusan tekintünk vissza arra a napra, amikor viseltük. Ezt az érzést szeretném a hétköznapjaimba is becsempészni – mert bálokba ugyan nem járunk, de ettől függetlenül élhetünk úgy, mintha minden nap egy különleges alkalom lenne.”
Folyamatosan fejlődik
A bérelt polcról egy tizenhét négyzetméteres üzlethelyiségbe költözött, amely egy alig féléves brand számára eleinte nagy vállalásnak tűnt, a divatmárka mégis négy évig működött ezen a helyen. A bolt idővel kicsinek bizonyult, ezért első lépésként leválasztotta a showroomról, és új helyiséget bérelt az irodai háttérnek, amely az online értékesítések kezelésére és a márkával kapcsolatos operatív munkára szolgált. A márka folyamatosan fejlődött, a rendelkezésre álló helyet hamar kinőtték, így elérkezett az idő egy tágasabb üzlet megnyitására.
Végül, a bűbájos Keleti Károly utcában megszületett a vadonatúj ViktoriaBolla Boutique: egy szellős, világos és otthonos tér, amelynek minden egyes porcikája az önfeledt vásárlási élményt és kikapcsolódást szolgálja. A divatmárka darabjai üde színfoltként tűnnek ki a minimalista, monokróm streetwear trendek közül. A lebegő standereken prezentált ruhák, elegáns szövetkabátoktól kezdve a Tökéletes Kis Feketéig, gondos színsorrendbe rendezve várnak leendő tulajdonosukra.
Versace életmű-kiállítás és a Baywatch-dressz is vár idén nyáron a múzeumokban
Az ideális üzlethelyiség megtalálása új távlatokat nyitott a brand számára: felmerült a lehetőség, hogy a márka a lifestyle területére is kiterjedjen. Ennek jegyében Viktória férjével, Kálnoki-Kis Dáviddal közösen egy elegáns szépségszalont hozott létre, amely a Boutique szomszédságában kapott helyet.
Főszerepben az inkluzivitás
A beszélgetés közben a szabásmintáktól roskadozó mappa is előkerült, amely minden korábbi darab színmintáján és vázlatain kívül a tavaszi kollekció terveit is rejtette. Az évszakhoz méltó módon lágy levendula lila, púderrózsaszín és babakék árnyalatok sorakoztak a friss textildarabok között, valamint a Tökéletes Kis Fekete mellé a Tökéletes Piros is becsatlakozott ebben a szezonban (mind szín, mind fazon tekintetében). Nem titok: sosem volt még ilyen egyszerű beleszeretni egy öltözékbe, legyen az egy örök klasszikus, vagy egy szemmágnes statement darab.
A kollekciót Viktória szívmelengető kezdeményezésének köszönhetően erőteljes érzelmi szálak szövik át, ugyanis minden egyes ruha annak a modellnek a nevét viseli később, aki a fotózáson először hordja és bemutatja az adott kreációt. Az inkluzivitás jegyében nem professzionális modelleken, hanem hétköznapi nőkön dokumentálja alkotásait, így amellett, hogy a divatot közelebb hozza vásárlóihoz, a kiválasztott szereplőknek is felejthetetlen, önbizalom-építő pillanatokat okoz.
Ahogyan az ikonikus filmek divatpillanatai is emlékezetünkbe égnek (gondoljunk csak Andie Anderson csibesárga szatén estélyijére vagy Carrie Bradshaw Galliano által tervezett újságpapír-ruhájára), úgy a márka is arra törekszik, hogy minden ruha egy új fejezet legyen viselője saját történetében, amelyre filmbeillő pillanatként emlékszik vissza.
előfizetésem
Hírlevél
