Már akkor foglalkoztak a bélflóra egészségével, amikor még senki

2025. május 2.
Fanni és Bálint kilenc évvel ezelőtt álmodták meg az activé FiberShake-et
Fanni és Bálint kilenc évvel ezelőtt álmodták meg az activé FiberShake-et
Fotó: Courtesy of activé FiberShake

Kilenc évvel ezelőtt Fanni és Bálint egy olyan ötlettel álltak elő, amire akkor még senki sem gondolt. Nem volt pénzük, nem volt szaktudásuk, csak egy közös álmuk és rendíthetetlen elszántságuk. Az évek során a semmiből építették fel saját márkájukat, amely ma már nemzetközi elismeréseket gyűjt be. Hisznek abban, hogy lehet egyszerre egészségesen élni és élvezni az ízeket, kompromisszumok nélkül. Számukra a siker nem a számokban, hanem a szabadságban mérhető. Küldetésük, hogy értéket teremtsenek – minden egyes nap.

Kitartásuknak köszönhetően ma a nemzetközileg elismert, többszörösen díjazott activé FiberShake tulajdonosai. Sikerüket a szabadságukban mérik, és arra törekszenek, hogy értéket teremtve jobbá tegyék az emberek hétköznapjait.

Minek a hatására indítottátok útjára terméket?

Fanni: Tíz éve alkotunk egy párt Bálinttal, az activé gondolata pedig kilenc évvel ezelőtt született meg. Szerettünk volna egy szerintünk egészséges és gyorsan, akár útközben a kocsiban is elkészíthető terméket azokra a rohanós reggelekre, amikor az embernek nincs ideje enni, késésben van, elaludt. Nagyon fontos volt, hogy összetételében megfeleljen a kritériumainknak, természetes eredetű összetevőkből és természetes édesítőszerrel készüljön, valamint magas rost és fehérje tartalma legyen. Mi nem találtunk ilyen terméket a piacon, ezért kitaláltuk, hogy majd megcsináljuk mi.

Nem vagyunk élelmiszermérnökök, de mindketten törekedtünk az egészséges életmódra miközben született hedonisták vagyunk. Szeretünk jókat, finomakat enni, de mindig kerestük az egyensúlyt a fenntartható egészséges életmód, és a finom ételek között. A shake 10 gramm rostot, közel 20 gramm fehérjét, és ami nekünk nagyon fontos volt, hogy természetes bélflóra barát édesítőszereket tartalmaz. Két ízünk is elnyerte a Michelin-csillagos séfek díját, így elmondható, hogy sikerült megalkotnunk azt a finom és egészséges, gyorsan elkészíthető terméket, amit közel tíz éve megálmodtunk magunknak.

glamour plusz ikon Ez az olasz filozófia csodát művel a mentális egészségeddel és az emésztéseddel is

Mi történt? A kórházban ébredt Király Viktor

Milyen út vezetett az álomtól, az elkészült termékig?

Bálint: Hosszú és tanulságos. A brand októberben volt hat éves, ekkor lépett piacra, de két év termékfejlesztés előzte meg. Tudtuk, hogy mit szeretnénk, de ahhoz nem volt elég pénzünk és tudásunk sem, hogy saját gyárat hozzunk létre, ezért keresünk kellett valakit, aki le tudja gyártani a termékünket. Voltak, akik azt mondták, hogy lehetetlen megcsinálni, vagy, hogy erre egyáltalán nincs igény, mert az embereket nem érdekli, hogy mennyi rostot fogyasztanak.

Hosszas kutatás után sikerült hasonló gondolkodású szakemberekkel együtt dolgozni, akikkel megtaláltuk a közös hangot és a termék is elérhette a mai formáját, amit természetesen számos termékteszt előzött meg. A csokis volt az első íz, amit elkészítettünk, és az egyik első mintát elvittük magunkkal egy baráti utazásra Csehországba. Az első estén gondoltam kóstoljuk meg együtt. Volt aki azonnal kiköpte, volt, aki nem mondott semmit, mások finoman jelezték, hogy ezen még érdemes lenne dolgozni. Mi is éreztük, hogy borzalmas íze van.

Számos összetevőt le kellett cserélnünk és folyamatosan fejlesztettük a receptúrát. Ahogy Fanni is mondta nem vagyunk élelmiszeripari szakemberek, de józan paraszti ésszel nagyon sok dolgot meg lehetett oldani. Rengeteg fejlesztés és nagyon sok idő után így született meg a csokis shake, ami ma már sokkal finomabb, mint a hat évvel ezelőtti verziója. Első körben hétszáz dobozzal gyártottunk, ez egy hatalmas mérföldkő volt számukra, emlékszem akkor még a dobozokat is mi vittük a gyárba.

Hat év elteltével pedig néhány óra alatt adtok el hétszáz doboz FiberShake-et. Szerintetek mi a sikeretek kulcsa?

Fanni: Bálint nagyon sokáig egyedül dolgozott a cégben, nekem még évekig megmaradt a munkahelyem és időközben megszületett a kisfiúnk is. Három éve vagyok főállásban a cégünk tagja. A sikerhez az is hozzátartozik, hogy fantasztikus kollégákkal bővült a csapatunk, akik profik a saját szakterületükön és rengeteget hozzáadnak a brandhez. Folyamatosan bővülünk, idén márciusban már kilencen voltunk.

Hosszú fejlesztési folyamat vezetett a termék kialakításához, rengeteg teszteléssel és finomítással
Fotó: Courtesy of activé FiberShake

Bálint: Magam is sokat gondolkodom ezen, talán az is hozzájárul, hogy én mindig azt a szerepet töltöm be, amire a leginkább szüksége van a cégnek. Igyekszem foglalkozni a mentális egészségemmel és fontosnak tartom az önfejlesztést. Az idevezető úton minket is értek kudarcok és többször azt éreztem, hogy elegem van, bejezem, de a kitartásom mindig segített túllendülni ezeken a nehéz pillanatokon, és persze az, hogy mindvégig hittem és hiszek a termékben.

Az örök motivációm pedig nem más, mint a mérhetetlen szabadságvágyam.

Fanni: Motiváló erő az is, hogy mi értéket szeretnénk alkotni, adni, jobbá tenni az emberek hétköznapjait. Akkor hívtuk fel a rosttudatos táplálkozás fontosságára a figyelmet, amikor ez még misztikumnak számított, nagyon gyerekcipőben járt. Ma pedig egyre nagyobb teret kap és büszkék vagyunk rá, hogy nekünk is szerepünk van ebben.

Ti miben méritek a sikert?

Fanni: Az én mércém szerint azért vagyok sikeres ember, mert számomra nincs különbség a hétfő, kedd vagy a szombat között. A vasárnap este is nagyon jó hangulatban telik, és a hétfő reggeli is. Azt csinálom, amit nagyon szeretek és élvezem is. Amióta a saját cégünket építjük megszűnt a hétfő reggeli gyomorgörcs és az, hogy számoljuk a napokat a hétvégéig.

Házaspárként kihívást jelent határt szabni a munka és a magánélet között?

Fanni: Sajnos kevés jó példa van előttünk, és köztünk is voltak ellentétek. Amikor felmondtam az előző munkahelyemen és aktívan, teljes állásban kezdtem el dolgozni meg kellett beszélnünk, hogy míg a házasságunkban egyenlő felek vagyunk, addig az irodában Bálint a főnök. Három plusz egy szabályt alakítottunk ki, hogy fent tudjuk tartani a munka-magánélet egyensúlyt. Szerintem ez is egy olyan dolog, mint maga a házasság, folyamatosan dolgozni kell rajta, hogy jól működjön.

glamour plusz ikon Tenki Dalma: „A legnagyobb kihívás az volt, hogy elengedjem a kontrollt”

Mi történt? A kórházban ébredt Király Viktor

Bálint, a főnöki lét mennyire illik hozzád?

Bálint: Bizonyos részei zsigerből jönnek, de nehezen fogalmazom meg a kritikámat, ezen tudom, hogy még dolgoznom kell. Jelenleg azt tanulnom, hogy hogyan adjak át feladatokat másoknak. Tavaly januárban megfogadtam, hogy minden hónapban foglalkozok valamilyen formában az önfejlesztéssel, ez azóta is sokat segít a jó főnökké válásban is.

Az activé FiberShake egyik legsikeresebb kihívása a 21 napos mikrobiom helyreállító program jelenleg is fut. Miért fontos ez számotokra?

Fanni: A 21 napos mikrobiom helyreállító kúrát 2021-ben indítottuk el. Azért lett huszonegy napos, mert nálunk sokkal okosabb emberek szerint egy adott tevékenységet huszonegy napig kell folytatunk ahhoz, hogy az be tudjon épülni a napi rutinunkba, kilencven nap múlva pedig szokássá válik.

A mikrobiom támogató kihívással huszonegy napon át fogjuk a vásárlóink kezét, és szeretnénk nekik megtanítani a rosttudatos táplálkozás alapjait. Aminek az első alappillére a napi 30 gramm rost elfogyasztása. Az emberek általában nincsenek jóban a rostmatekkal, nem tudják, hogy mennyi is az a 30 gramm?! Elárulom, nagyon sok, nagyjából másfél kiló nyers zöldségnek van 30 gramm rost tartalma.

Kutatások szerint a legtöbb ember naponta maximum 20 grammot visz be a szervezetébe, tehát éppen ez a 10 gramm hiányzik aminek a pótlására a FiberShake a második legjobb megoldás, hiszen az a legjobb ha nyers zöldségekből, hüvelyesekből és magvakból fogyasztjuk el. Ám a legtöbben olyan rohanó életmódot folytatunk, amibe ez nem fér bele, ilyenkor tökéletes és nem mellesleg nagyon finom megoldás az activé, amiből nem csak shake de isteni palacsinta, gofri, és akár muffin is süthető.

Bálint: A 21 napos kihívás mára egy nagyon fontos, és állandó programunk lett. Álltalában januárban a legnépszerűbb, hiszen év elején sok emberben megfogalmazódik, hogy változtatni szeretne. Nekik szeretnénk segíteni, idén is nagyon sokan csatlakoztak hozzánk és mi magunk is csináljuk a programot. Készítettünk egy huszonegy napra elegendő csomagot is, amiben három doboz FiberShake, és egy életmódváltást segítő mintaétrendet is tartalmazó e-book is található. Továbbá egy limitált színekben is elérhető shakert adunk ajándékba.

Mit tapasztalhatunk 21 nap után?

Bálint: Érzékelhetően csökkentheti a puffadást, bár azok akik drasztikusan kevés rostot fogyasztottak, az első napokban tapasztalhatnak puffadást, ami néhány nap alatt elmúlik, hiszen az éhező bélbaktériumok, megfelelő mennyiségű rosthoz juthatnak. Nem azt ígérjük, hogy 21 nap alatt megváltoztatjuk az életet, de segítünk kialakítani egy mikrobiom támogató, fenntartható és finom étrendet.

Fanni: Tabu téma, de szerintem nagyon sok nőnek vannak székletürítési gondjai. A rostban gazdag étkezésekkel viszont rövid idő alatt ez a probléma is orvosolható.

glamour plusz ikon Dr. Hevesi Kriszta: A legfontosabb kapcsolat az, amit önmagaddal ápolsz

Mi történt? A kórházban ébredt Király Viktor

Kaptok vásárlói visszajelzéseket?

Fanni: Persze, imádom őket. Számomra a mai napig hihetetlen és nagyon megható, hogy ennyi ember használja és szereti a termékünket, ráadásul még arra sem sajnálják az időt, hogy leírják nekünk, hogy milyen pozitív változásokat köszönhetnek az activének. Több vásárlónk számolt be arról, hogy a rostban gazdag étrend támogatta az életmódváltásukat, és segített az emésztésükben. Számomra az is nagyon fontos, hogy bármikor le tudok menni a shopba, és találkozhatok, beszélgethetek a vásárlókkal.

Egyre nagyobb sikereket értek el a nemzetközi piacon. Milyen messze jutott el eddig az activé FiberShake?

Bálint: Már a legelső csomagoláson is angol szöveg szerepelt, no nem azért, hogy előadjuk, hogy külföldiek vagyunk, hanem azért, mert én a nulladik pillanatban is tudtam, hogy szeretnék nemzetközi piacra lépni a termékkel. Jelenleg hat országban vagyunk jelen, és mindegyik külön webshoppal rendelkezik. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy már az USA-ba is eljutott az activé, és arra is, hogy a termékre mindenhol ugyanazok a pozitív visszajelzések érkeznek.