Mesébe illő szerelmi történet egy illusztrátor és egy keramikus találkozásáról, ami egy közös vállalkozásban teljesedett ki

2025. december 5.
Parázs Bianka és Balázs Ádám kapcsolata ugyanabból a kreatív energiából születik, mint közös alkotásaik: játékosságból, harmóniából és egymás kölcsönös inspirálásából.
Parázs Bianka és Balázs Ádám kapcsolata ugyanabból a kreatív energiából születik, mint közös alkotásaik: játékosságból, harmóniából és egymás kölcsönös inspirálásából.
Fotó: Courtesy of Parbiart Stúdió

Parázs Bianka és Balázs Ádám szerelméből született meg a Parbiart Stúdió. Az a kézzel készült kerámiákat alkotó, fenntartható vállalkozás, aminek célja, hogy különleges termékeivel az élet szeretetét és élvezetét vigyék el az otthonokba.

Mi történik akkor, ha egymásba szeret egy illusztrátor és egy keramikus családból származó régész? Parázs Bianka és Balázs Ádám egy közös kép festése közben szerettek egymásba, azóta pedig nem csak a szerelmük lett nagyobb, de a közös alkotásuk száma is. Létrehozták a Parbiart Stúdiót, ahol különleges mintákkal, történeteket mesélő karakterekkel festett kerámiákat készítenek.

A pároddal, Ádámmal, az első közös gyermeketek a Parbiart. Ti hogyan ismerkedtetek meg, mivel foglalkoztatok a közös márka építése előtt?

Ádám régész a mai napig, éppen a doktori iskolát végzi, emellett pedig egy keramikus család sarja. Amikor megismerkedtünk, én éppen akkor diplomáztam a MOME-n animáció szakon. Akkoriban kerestem a lehetőségeimet, már vállalkoztam ugyan, de mellette volt egy főállásom is, ahonnan a covid ideje alatt kirúgtak. Majd kitaláltam egy projektet, és a Ko-fi oldalamon maszkos portrékat rajzoltam egy kávé áráért. Többszáz megrendelőm volt, és folyamatosan alkottam ez idő alatt. Magamra művészként, illusztrátorként gondolok.

glamour plusz ikon Ha eleged van abból, hogy mindent a technológia irányít, semmiképp ne hagyd ki ezt a filmet

Ha eleged van abból, hogy mindent a technológia irányít, semmiképp ne hagyd ki ezt a filmet

Hány éves a Parbiart, mi volt az első kerámia, ami elindított ezen az úton?

2026-ban fogjuk ünnepelni az ötödik szülinapját a Parbiart Stúdiónak. Az első kerámia a füstönő (nő alakú füstölő) volt, ami elindított minket ezen az úton, hatalmas sikere van, ezért a mai napig kíséri az utunkat.

Hogyan hat a közös munka a párkapcsolatotokra?

Ádámmal rajongunk egymásért emberileg, szerelmesekként és művészként is. Legjobb barátok vagyunk a nulladik perctől kezdve, őszinteségen és nyitottságon alapszik a kapcsolatunk. Szeretünk közösen alkotni, ez volt a kapcsolatunk kezdő pontja is, ugyanis úgy jöttünk össze, hogy egy képet kezdtünk el megfesteni közösen, aminek a végére egy pár lettünk. Így a közös munka nekünk nem teher, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy időnként nem vagyunk sokak egymásnak, hiszen mindenkinek szüksége van egyedüllétre, énidőre, így nekünk is, de ha az ember ezt jól tudja kommunikálni, akkor nem sérül tőle a párkapcsolat.

Számomra ti a hagyományt, az értékeket és a friss, szexi mai trendeket egyesítitek. Te hogyan definiálod a márkát?

Mi magunk nem tudtuk, hogy ezek mind lehetünk, ez nem tudatos, csak kísérletezünk. Igyekszünk rengeteget tanulni az élményeinkből, sokat utazunk, tanulunk a világról és egymásról, próbálunk úgy élni, hogy az szeretetben és támogató erőben gazdag legyen. Szeretnénk, ha a márkánk is tükrözné ezt, fontos, hogy önazonosak maradjunk, és közben ne ártsunk a környezetünknek, és másoknak se.

A Parbiart Stúdió világában a kézzel festett részletek adnak egyedi karaktert minden kerámiának
Fotó: Courtesy of Parbiart Stúdió

Honnan inspirálódsz? Mik ihletik a mintákat, amiket viszontlátunk a kerámiákon?

Tavaly télen fedeztük fel, hogy a szezonalitásnak mekkora ereje van egy vállalkozásban, ezért az állandó kollekcióink mellett próbálunk mindig megújulni. Jelenleg a boszorkányos, limitált kiadású őszi kollekciónk van porondon, most ennek a késztetése az, ami leginkább inspirál. Ez a kollekció triviális, egy mesebeli boszorkányra és az őszi szezonbéli attribútumokra épül, mint a tök, a macska, a seprű, a varázsfőzet, a növények, de mégis próbálunk minden kollekcióban egy Parbiartos vizuális nyelvet kialakítani, nem szeretnénk beállni az 1000. kerámia tökgyártó soraiba.

Az én illusztratív világomban nagyon erős szerepet játszanak a nők és a különböző női minőségek, így ebben az őszi kollekcióban is egy magabiztos, energikus nő áll a középpontban, aki a mesebeli boszorkány karakterét testesíti meg. Ennek a kollekciónak a természet és a Ghibli Stúdió Kiki's Delivery Service volt a fő inspirációja. A legfőbb inspirációs forrásunk a természet lágy öle, ami a mindennapjaink része, de rengeteget utazunk, kirándulunk olyan helyekre, amik komfortzónán kívüliek számunkra. Bátran próbálunk ki új dolgokat, és sokat járunk kiállításokra is.

Mi a márka missziója, hitvallása?

A szlogenünk az, hogy „We bring fun to every table”, ehhez szeretnénk hűek maradni. Ezalatt azt értjük, hogy a tárgyainknak, amik körül vesznek minket, mindnek lelke van, evégett, ha akarjuk, ha nem, hatást gyakorolnak ránk, és nem mindegy, hogy ez a hatás milyen. Számunkra fontos, hogy játékos, könnyed, friss és erőt adó hatást gyakoroljanak a termékeink a használóikra.

Szeretnénk, ha a Parbiart kerámiák az élet szeretetét és élvezetét vinnék el azokba az otthonokba, ahol az asztalra kerülnek.

Emellett fontos, hogy a lehető legkisebb kárt okozzuk a Földnek azzal, hogy élünk és alkotunk, figyelünk rá, hogy ne szennyezzük, ne vegyünk el tőle annál többet, mint amire szükségünk van, így a fenntarthatóság és a környezettudatosság kifejezetten fontos támpontja a vállalkozásunknak.

glamour plusz ikon Beköszöntött az eljegyzési gyűrűk új korszaka, a legnagyobb sztárok gyémántjaitól robbant idén az internet

Beköszöntött az eljegyzési gyűrűk új korszaka, a legnagyobb sztárok gyémántjaitól robbant idén az internet

A nyári kollekció, a Dolce Mare hatalmas sikert aratott. Neked mit jelent a „dolce” életérzés?

A frissességet, egy olyan környezetben is, ami nem feltétlenül mindig komfortos. Hálásak vagyunk a Napnak, hogy minden nap újra virrad, viszont a nyári hőségben a Dolce Mare kollekciónk emlékeztessen mindenkit a tengerpart friss szellőjére, a sós levegő jótékony hatásaira, a hideg víz éltető erejére, a finom, természetes, friss ételek energiájára, és a nyár felszabadító létére. Ennek az esszenciáját próbáltuk megfogni akkor, amikor megalkottuk ezt a kollekciót.

Szerintünk a szardíniásdoboz egy ikonikus szimbóluma a jelenlegi társadalmunknak, hiszen ebben a világban az emberiség igen kicsi része engedheti meg magának a tengerparti, mediterrán életvitelt, viszont egy doboz szardínia akár minden otthonba becsempészheti a tengerparti életérzést még akkor is, ha az ember bizonyos életszakaszaiban nem is engedheti meg magának, hogy elutazzon oda. Nagy erő van ebben a szimbólumban, azért is lett a Sardine Chic tálalónk a Parbiart nyári sztárja, mert tökéletesen reprezentálja ezt a frissítő, tengerparti energiát.

Hajdú-Bihar vármegyében, Bakonszegen éltek. A nagyvárosból való visszavonulás milyen hatással volt rád, rátok és az alkotásra?

Felszabadító, szeretünk szocializálódni, viszont mindketten vágytunk egy olyan környezetre, ahol szabadon alkothatunk. Bakonszeg számunkra ennek a fellegvára, itt úgy lehet alkotni, hogy nem gáz, ha koszos lesz valami, vagy te magad az leszel, itt a fókusz közepe a gyermeki játékosság maradhat alkotás közben. Mindkettőnk számára fontos a természet, a vizek, az erdők és az állatok közelsége is, így nem volt kérdés számunkra ez a váltás. Messze vagyunk mindentől, de megéri.

Kerámiaelvonulásaitokon már többen jártak nálatok. Hogyan épül fel ez az elvonulás, számodra mit adnak ezek a napok?

A következő elvonulásunk 2026 májusában lesz elérhető, már nagyon készülünk rá. Jövőre is három alkalommal várjuk a résztvevőinket, akik megalkothatják a saját, 16 darabos étkészletüket a bakonszegi természet ölelésében. Amikor valaki eljön hozzánk az elvonulásra, akkor egy szeretetteljes, biztonságos teret tartunk neki, azokkal a fantasztikus emberekkel, akikkel ilyenkor együtt dolgozunk.

Váczy Enikő művészetterapeuta és mi segítünk az inspiratív állapot elérésében és fenntartásában. Tikász Edit jógaoktató pedig azért van jelen, hogy a testünket minden nap átmozgassuk, és a berettyóújfalui L'VEGAN mindenmentes kifőzde gondoskodik a tápláló ételekről és a helyi finomságokról. Mi előkészítjük Ádámmal a 16 darabos étkészletet, amit a résztvevők megfestenek, emellett pedig közösen agyagozunk is.

A programsorozatot próbáljuk úgy kialakítani, hogy ne legyen egysíkú, és ne unjuk el magunkat egy-egy program keretein belül, viszont felszabadultan alkothassunk testi, lelki és szellemi szinten egyaránt. Ezt az elvonulást azoknak az embereknek ajánljuk, akik szeretnének úgy játszani, ahogy utoljára gyerekkorukban tették, akik szeretnék feléleszteni magukban az elapadt kreatív erőt, amit aztán tovább tudnak vinni a szürke hétköznapokba is.

Ősszel debütált a PB'S CLOTHING ruhamárka, amin a kerámián már ismert sárkányok köszönnek vissza. Milyen ruhadarabok, színek és minták várhatók még?

PB'S CLOTHING in the house, ez egy nagyon jó kis projekt, amit a testvéremmel, Parázs Botonddal közösen találtunk ki, annak érdekében, hogy az illusztrációimat ruhadarabokon is életre keltsük. Ez mindig hatalmas álmom volt, Boti pedig a legnagyobb támogatóm ebben. Minden ünnepre egyedileg gyártottam neki valami saját magam által illusztrált ruhadarabot, amit ő addig hordott (és hord a mai napig), amíg le nem szakad róla. Mindig mondta, hogy mennyien megdicsérték ezeket a darabokat, ezért úgy döntött, hogy szeretne támogatni ezen az úton.

A testvérem hitt és hisz benne, hogy ezek a minták megtudják hódítani a világot. Hihetetlen érzés ilyen támogató energiával dolgozni, ezért most elindítottuk ezt a brandet, amin keresztül elmeséljük a mi sztorinkat. A fő fókuszunk egy ideig ez a sárkány marad, mert hatalmas erőt rejtő szimbólum mindkettőnk életében, és hisszük, hogy másoknak is erőt tud adni, legyen az kerámián vagy ruhadarabon. Hamarosan lesz egy sárkányos mini pulcsi dropunk, és várhatók zoknik, táskák, de rengeteg ötletünk van még.

Számtalan designboltban és vásáron jelen vagytok. Szerinted mi a Parbiart sikerének titka?

Hálásak vagyunk a viszonteladóinknak, szeretjük őket egytől egyig! Jelenleg Budapesten a Yoféle helyen, a Szia+-ban, a MUMU Műhelymúzeumban találhatók meg a termékeink. Nyaranta Balatonaligán az Aligha Shopban, emellett pedig Leónban a Sabatica üzletében is elérhetők a Parbiart kerámiák. A márka sikerének titka a közösség, nem tudnánk ilyen alkotásban gazdagon élni a mindennapjainkat, ha nem lennének velünk azok a nyitott, szabadságot és egyediséget szerető emberek, akik érdeklődnek irántunk.

Ezért próbáljuk úgy formálni a vállalkozásunkat, hogy bevonjuk őket is, érdekel mindenkinek a meglátása, tőlük tanulunk a legtöbbet.

Szeretjük a Parbiart közösséget, és büszkék vagyunk azokra az emberekre, akik velünk tartanak ezen az úton!

Milyen kollaborációid voltak eddig, és mire számíthatunk a jövőben?

Pezi Jewellery-vel mindig van friss ékszerkollaborációink. Emellett a Szarvasi Kávéfőzővel van egy izgalmas közös projektünk. Nyitottak vagyunk, szívesen kollaborálnánk művészeti termékeket gyártó cégekkel, más alkotókkal, ruhamárkákkal, akik hasonló értékeket képviselnek, mint mi. Emellett nagy vágyunk a Volkswagennel kollaborálni, a mi életvitelünkhöz az ő nagy autóik tökéletesek lennének, persze ez csak egy vicces vágy, de hát így teljesülnek az elérhetetlennek tűnő álmok, nem?

glamour plusz ikon A parfümöd többet árul el rólad mint gondolnád, és lehet hogy mást üzensz vele mint szeretnéd

A parfümöd többet árul el rólad mint gondolnád, és lehet hogy mást üzensz vele mint szeretnéd

Milyen kollekcióval készülsz a téli, karácsonyi szezonra?

A téli kollekció már készül, rengeteg karácsonyfadísszel készülünk, de a tipikus Parbiart csavarral: vibráló színek, játékos minták és motívumok várhatók tőlünk. Ebben az évben lesz pár extra karácsonyi tálaló és kancsó/kiöntő is, ami nagyon praktikus lesz a nagy közös karácsonyi étkezésekhez.

Mit kívánsz, hol szeretnéd látni a Parbiart Stúdiót 10 év múlva?

10 év múlva szeretném, hogy a Parbiart Stúdió termékei a világ több pontján elérhetők legyenek fizikailag is. 5 éven belül nagyon szeretnék egy vibráló, saját üzletet Budapesten, ahol állandó workshopjaink lennének, de ezt el tudom képzelni más európai fővárosokban is. Szeretnénk, ha lenne egy fenntartható üzemünk, ami munkát teremt az itt és a környéken élő kreatív embereknek. Azon dolgozunk nap mint nap, hogy ezeket mind megvalósítsuk, és mindezt úgy tegyük, hogy közben szabadon alkothassunk tovább.