Cosmoprof Bologna 2025: Így formálja át a szépségipart a fenntarthatóság és tudatosság

2025. április 2.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A Cosmoprof Bologna évről évre megmutatja, merre tart a globális szépségipar. Európa legnagyobb beauty kiállításaként több tízezer márkát és 250 ezer látogatót vonz a világ minden tájáról, betekintést nyújtva a bőrápolás, hajápolás és wellness jövőjébe. Idén 18 ország 39 márkájával készítettünk interjút a skincare és haircare szegmensből, így első kézből kaptunk képet arról, mely trendek határozzák meg 2025 szépségiparát. Farkas Zsolt, az Evolut lifestyle marketing ügynökség tulajdonosának cikke.

A Cosmoprof kiállítás megmutatta a legújabb szépségipari trendeket, fotó: Stella McCartney 2025 ősz-tél backstage
A Cosmoprof kiállítás megmutatta a legújabb szépségipari trendeket, fotó: Stella McCartney 2025 ősz-tél backstage
Fotó: IMaxTree

A Cosmoprof Bologna kiállításon világosan kirajzolódtak az új fókuszpontok: a fenntarthatóság már nem extra, hanem elvárás. A tudomány és a jóllét soha nem voltak ilyen szoros kapcsolatban a szépségápolással, mint most. A jövő márkái nemcsak hatékonyak akarnak lenni, hanem őszinték, érzékenyek és emberközeliek is.

A fenntarthatóság már nem kérdés, hanem stratégia

A természetes és organikus már régóta nem számít különlegességnek a bőrápolási márkáknál. Ezek ma már alapelvárások. Ami igazán változik, az az, ahogyan a márkák a fenntarthatóságot kivitelezik: egyre kifinomultabb, rendszerszintű megközelítésekkel.

„Túl vagyunk már azon, hogy elég a tiszta összetevő” – mondta a dán Unique Products alapítója, akik 100%-ban szélenergiával gyártják termékeiket.

A fogyasztók ma már mindenre rákérdeznek: csomagolás, alapanyag-beszerzés, energiafelhasználás, munkakörülmények – ez egy holisztikus elvárás.

A svéd Suntribe napvédőmárka ezt az elvet radikális egyszerűséggel valósítja meg: napkrémeik mindössze hét összetevőt tartalmaznak. „Nincsenek bonyolult vegyi elnevezések, semmi megkérdőjelezhető.” Legnagyobb vásárlói csoportjuk? Tudatos édesanyák. „Ma már az ügyfeleink 80%-a női szülő. Nemcsak maguknak vásárolnak, hanem a gyerekeknek is.” – mondta Karl Roos, a márka alapítója.

Ez a kiterjedtebb felelősségtudat nemcsak a termékfejlesztést, hanem a kommunikációs stratégiát is formálja, különösen olyan piacokon, mint Svédország, Franciaország vagy Ausztrália, ahol a greenwashing iránti érzékenység kiemelkedő. A spanyol Terraneo Cosmetics is kiemelte:

Az emberek ma már mélyebb kérdéseket tesznek fel. Nem elég egy címke – bizalmat akarnak.

Epres Panni zseniális szépségtrükkjét minden nőnek érdemes megfogadni

Epres Panni zseniális szépségtrükkjét minden nőnek érdemes megfogadni

Neurokozmetikumok és bőrtudomány – A funkcionális szépség új korszaka

2025-ben a tudomány nemcsak az eredményorientált formulákban, hanem a jóllét és a hangulat támogatásában is kulcsszerephez jut a szépségiparban.

Az IeHana egy olyan román szépségápolási márka, amely a neurotudományt és a szépségápolást ötvözi: testápoló krémeikben vadjamgyökeret használnak a hormonális egyensúly támogatására. „Ez több, mint hidratálás – ez a női ciklus támogatásáról szól.” – mondta Medeea, az alapító. Koncepciójuk tökéletesen illeszkedik a neurokozmetikumok gyorsan növekvő irányzatába, amely a Cosmoprof hivatalos trendriportjában is kiemelt helyet kapott.

Cosmoprof kiállításra a világ minden részéről érkeztek a látogatók, akiket érdekel a szépségipar és annak jövője
Fotó: Cosmoprof

Ezek az innovációk jól tükrözik a bőrt támogató boosterek, funkcionális hatóanyagok és a felszínes szépségápoláson túllépő megoldások iránti növekvő fogyasztói igényt.

A meztelenruha után itt a meztelen manikűr: az új körömtrend, ami minden mást elsöpört az útjából

A meztelenruha után itt a meztelen manikűr: az új körömtrend, ami minden mást elsöpört az útjából

A gyors szépségtől a rituálékig – Holisztikus wellness újraértelmezve

A 10 lépéses bőrápolási rutin? 2025-ben végleg a múlté. Helyét az átgondolt egyszerűség, a tudatos rövid rituálék és az érzékszervekre ható élmények veszik át, amelyek nemcsak a bőrt, hanem az egész embert ápolják.

A luxus hajápolásban utazó német Shazay márka a fejbőr egészségét az érzelmi jóléttel kapcsolja össze egy 90 perces hajspa-rituáléval.

„Mi a belső ragyogásra koncentrálunk” – mondta Sabine Babiel, a márka vezérigazgatója. „A szépség a fejbőrről, a lélekről és a nyugalomról szól.”

Ezt a holisztikus szemléletet képviseli az Innersense is, egy több ezer szalonban megtalálható globális márka, amely növekedését a tudatos jóllétre épülő megközelítésnek és az erős ügyfélkapcsolatoknak köszönheti.

„A fejbőrápolás hatalmas, feltörekvő kategória” – osztották meg velünk. „Mi nem a gyors szépségtrendeket hajszoljuk, hanem a hosszú távú lojalitást építjük.”

Ezzel párhuzamosan egyre több márka fektet be többfunkciós termékformátumokba is, mint például az IeHana 3 az 1-ben sampon-szappanja, amely egyszerűsíti a napi rutint a rohanó életmódhoz igazodva. Ez is része annak a szélesebb iparági elmozdulásnak, amely a „kevesebb lépés, nagyobb hatás” irányába tart.

A bőr mikrobiomja központi szerepbe kerül

A bőr mikrobiomja ma már nem csak szűk tudományos körökben emlegetett fogalom – egyre inkább fogyasztói alapelvárássá válik. A dán SKNS márka teljes termékpalettáját posztbiotikumokra építi. „A lényeg az egyensúly és a táplálás” – mondták.

A bélrendszer egészségének logikáját alkalmazzuk a bőrön, és ez nagyon is működik.

Hasonló megközelítéssel dolgozik a szlovén Galbaia is, amely szerint a probiotikumok az év egyik legkeresettebb hatóanyagai lesznek.

„Mindenki egészséges bőrt akar – és ez a mikrobiális szinten kezdődik.” – mondta Natasa Tavčar, a márka ügyvezetője.

A fényvédelem az új bőrápolás

A klímaváltozással kapcsolatos szorongás és az UV-sugárzás tudatosabb kezelése miatt az SPF már messze nem csupán nyaralási kellék – 2025-ben a mindennapi bőrápolás egyik legfontosabb alappillérévé válik.

A törökországi International Plus erre az alapgondolatra építi márkáját: „A fényvédelem az új bőrápolás.” Termékvonaluk minden eleme – a szemkörnyékápolótól az ajakbalzsamig – tartalmaz SPF-et, és olyan hatóanyagokat kombinál, mint a tömjén és a C-vitamin, amelyek egyszerre nyújtanak védelmet és aktív bőrkezelést.

A Cosmoprof Bologna kiállítás bemutatta a legújabb szépségtrendeket
Fotó: Cosmoprof

A svéd Suntribe a fényvédelem teljes újragondolásán dolgozik: ásványi alapú, vízálló, korallbarát SPF-formulákat készítenek, minimális számú összetevővel. Náluk nemcsak a termék számít, az edukáció is kulcsfontosságú.

„Meg kell tanítanunk az embereknek, hogy egy kellemesebb textúrájú SPF30 sokkal alkalmasabb lehet a napi használatra, mint egy erősen fehérítő SPF50” – mondták.

Ugyanezt az irányt képviseli a magyar Solanie márka is, amely az Alveola cégcsoport részeként hangsúlyosan foglalkozik a fényvédelem edukációjával.

„Az egyik legkeresettebb termékünk a fiatal anyukák körében egy SPF30-as arckrém, amely szinte láthatatlanul szívódik be a bőrbe – semmi fehér réteg, csak természetes hatás.” – mesélték a standon.

Ez az új szemlélet világosan mutatja: a fényvédelem ma már nem külön kategória, hanem a hatékony és tudatos bőrápolás szerves része.

Ilyen gyakran kellene hajat mosni valójában: szakember adta meg a választ a kérdésre

Ilyen gyakran kellene hajat mosni valójában: szakember adta meg a választ a kérdésre

Storytelling, ami megragad – Kultúra, hitelesség és valós kreátorok

Az influenszerlufi még nem pukkant ki, de a szerepe átalakul. Egyre több szépségipari márka épít valódi történetekre és felhasználói tartalmakra (UGC), amelyek nemcsak elérnek, hanem meg is érintenek.

A brazil Souvie, amely termékeit a dél-amerikai biodiverzitásra és természetes alapanyagokra építi, így fogalmazott:

Nem elég jó termékeket készíteni – kell egy történet, aminek súlya van. Ezért beszélünk a brazil összetevőkről és a természethez fűződő érzelmi kapcsolatról.

Az olasz Eco Bio Boutique az elsők között vállalta fel nyíltan az intimápolás témakörét Olaszországban, amelyet sok márka a mai napig kerül. A márka sikerének titka az egyértelmű pozicionálás, a valódi különbözőség és egy kiaknázatlan piaci rés:

„Ne csinálj még egy átlagos arckrémet” – mondták. „Csinálj valami eredetit, és a marketing magától működni fog.”

Sikereiket ráadásul nemcsak a termék különlegessége, hanem az is erősíti, hogy a TikTokon és az Instagramon kreatív storytelling, valamint felhasználók által készített (UGC) tartalmakon keresztül építik a márkát – valódi felhasználókkal, valódi visszajelzésekkel.

A felhasználók által készített tartalom egyre fontosabb eszközzé válik – különösen a réspiacon működő vagy fiatal márkák számára.

Egy dolog biztos: 2025-ben a szépségipar érettebb, mint valaha. A fogyasztók valódi teljesítményt, etikus átláthatóságot és érzelmi kapcsolódást várnak. A márkák pedig gyorsan alkalmazkodnak ezekhez az elvárásokhoz. A bőr mikrobiomját támogató formuláktól kezdve a gyémántszűrt vízzel végzett rituálékig a Cosmoprof Bologna trendjei azt mutatják, hogy a globális szépségipar túl van a felszínes ígéreteken, és egyre tudatosabb és hitelesebb irányba tart.

A szerző, Farkas Zsolt az Evolut lifestyle marketing ügynökség tulajdonosa.

true
Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Kiderült, mit mondott halála előtt feleségének Ozzy Osbourne, szavait nem lehet könnyek nélkül kibírni

Kiderült, mit mondott halála előtt feleségének Ozzy Osbourne, szavait nem lehet könnyek nélkül kibírni

Mit tud a TikTokon felkapott BaByliss Air Wand? Kipróbáltuk! (x)

Mit tud a TikTokon felkapott BaByliss Air Wand? Kipróbáltuk! (x)

Zavar a fazonod? Így hozhatod összhangba az intim területeidet önmagaddal (x)

Zavar a fazonod? Így hozhatod összhangba az intim területeidet önmagaddal (x)

A fa alá és magadnak: az élmény, ami minden pillanatot ragyogóvá tesz (x)

A fa alá és magadnak: az élmény, ami minden pillanatot ragyogóvá tesz (x)

Nyerj az osztályodnak profi sminket a szalagavatótokra! (x)

Nyerj az osztályodnak profi sminket a szalagavatótokra! (x)