Gyakran szorongsz? Ezek az ételek segíthetnek

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Jól tudjuk, hogy az általunk elfogyasztott ételek általában kihatással vannak az alakunkra, az energiaszintünkre, és nagy szerepük van abban is, hogy mennyi tápanyaghoz jut a szervezetünk. De gondoltad volna, hogy az általad elfogyasztott ételek a hangulatodra is erőteljesen kihathatnak? Ha például azt érzed, hogy szorongsz, akkor különösen érdemes odafigyelned arra, hogy mit eszel.

Az ételek a szorongásunkat is befolyásolhatják
Az ételek a szorongásunkat is befolyásolhatják
Fotó: Nungning20/Getty Images

Bár nem olyan kézenfekvő, mint az ételek elfogyasztása és az alakunk közötti kapcsolat, mégis a hangulatunkra is nagy hatással lehet, hogy mi kerül a tányérodra. Bár egy étel önmagában nem fog tartós megoldást jelenteni arra, ha szorongsz, vagy más hasonló problémával küzdesz, átmenetileg bizonyos opciók valóban segíthetnek, míg másokat jobb kerülnöd.

Triptofánban gazdag ételek

Ismered a gyakran csak boldogsághormonként emlegetett szerotonint? A feladata többek közt az, hogy nyugodtan tudjunk reagálni a külvilágból érkező ingerekre, és csökkentse bennünk a félelemérzetet. Ebben segítségére van a triptofán is, ami tulajdonképpen az előfutára. Ugyanis arra ösztönzi az agyunkat, hogy olyan vegyületeket termeljen, amelyeknek köszönhetően kevésbé leszünk stresszesek. A jó hír az, hogy triptofán rengeteg ételben található, így a csirke, a pulyka, a zab, a sajt, a szója, a dió vagy éppen a szezámmag fogyasztása is segíthet csökkenteni a szorongást.

Zsíros halak

Ha rendszeresen fogyasztasz zsíros halakat - például tonhalat és lazacot -, az csodásan hathat a mentális egészségedre. Ugyanis tele vannak omega-3 zsírsavakkal, különösen EPA-val és DHA-val, amelyek híresen erős támogatói az agy egészséges működésének. Képesek ugyanis megvédeni az agyat az oxidatív stressztől és a gyulladástól, amelyek szorongást és depressziót is okozhatnak. Ha esetleg nem szereted a halat, vagy az étrended miatt kerülöd, akkor sincs veszve semmi, ezeket az értékes omega-3 zsírsavakat ugyanis többek közt a dió és a chia mag is tartalmazza.

Fermentált ételek

Ami a fermentált ételek - például a natúr joghurt, a kimchi vagy a tempeh - jótékony hatásait illeti, a legtöbbször a bélrendszerre gyakorolt pozitív hatásairól hallhatunk. De tekintve, hogy a bélrendszerünk és az agyunk egészsége között szoros kapcsolat van, a hangulatunkra is jó hatással lehetnek. Ugyanis élő baktériumkultúrákat, úgynevezett probiotikumokat tartalmaznak, amelyek hatására növekszik a jó baktériumok populációja a bélrendszerünkben, ezáltal pedig a hangulatot és megismerést szabályozó kémiai hírvivők termelése is javul.

Így küzdd le a szorongást 7 totál egyszerű lépésben

Így küzdd le a szorongást 7 totál egyszerű lépésben

Magas fehérjetartalmú ételek

A fehérjék képesek serkenti a noradrenalin és a dopamin nevű hormonok termelését, amelyek a szerotoninhoz hasonlóan működnek, és erősen befolyásolják az idegsejtek közötti kommunikációt. Ha magasabb a szintjük a szervezetünkben, akkor a kutatások szerint elősegítik az éberséget és a reakcióidőt is, ezáltal is hozzájárulva ahhoz, hogy kevésbé szorongjunk. Kitűnő fehérjeforrás többek közt a hal, a húsok, a tojás, a sajt, a diófélék, a szója, a lencse és a bab is, amelyek önmagukban is nagyon értékesek, de összetett szénhidrátokkal (például teljes kiőrlésű gabonákkal) kombinálva még jobb hatással lehetnek a hangulatodra és az általános egészségi állapotodra is.

Amiket inkább kerülj

Ha rendszeresen eszel olyan ételekből, amelyek hozzájárulnak a szorongás csökkentéséhez, akkor máris sokat tettél az egészségedért. De legalább ilyen fontos az is, hogy bizonyos ételeket kerülj. Tipikusan ilyenek a hagyományos zsíros és feldolgozott ételek, és a különféle cukorral teli harapnivalók, amelyeket nagy mennyiségben és gyakran egyébként sem ajánlott fogyasztanunk. De szorongás esetén a kávé és más koffeines ital, illetve az alkoholos italok fogyasztása sem szerencsés, így amíg nem érzed magad jobban, addig válassz helyettük inkább valamilyen nyugtató hatású italt, például zöld teát vagy kamilla teát.

Forrás: everydayhealth.com, health.com, realsimple.com

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Napi horoszkóp: A Bika féltékeny, a Szűz lazítson - május 21.

Napi horoszkóp: A Bika féltékeny, a Szűz lazítson - május 21.

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Nincs még programod a hosszú hétvégére? - Mutatunk egyet! (x)

Nincs még programod a hosszú hétvégére? - Mutatunk egyet! (x)

Bomba alak még a strandszezon előtt? - Ezzel a módszerrel lehetséges! (x)

Bomba alak még a strandszezon előtt? - Ezzel a módszerrel lehetséges! (x)

Így szabadulj meg a stressztől egy fárasztó nap után (x)

Így szabadulj meg a stressztől egy fárasztó nap után (x)

6 must-have termék, hogy a bőröd is tündököljön az esküvőd napján (x)

6 must-have termék, hogy a bőröd is tündököljön az esküvőd napján (x)