Sokkal jobban alszol egy ilyen vacsora után

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Te is jártál már úgy, hogy megettél egy finom vacsorát, utána viszont nehezen ment az elalvás? A kettő bizony sok esetben szorosan összefügg, ugyanis bizonyos ételek és italok elfogyasztása jelentősen befolyásolhatja, hogyan alakul az éjszakánk. Így ha most azon gondolkozol, mi legyen legközelebb a vacsora, és a jó alvás is fontos számodra, néhány dologra feltétlenül érdemes ügyelned.

Ha ezeket a tanácsokat megfogadod, sokkal jobban fogsz aludni az éjjel
Ha ezeket a tanácsokat megfogadod, sokkal jobban fogsz aludni az éjjel
Fotó: Foxys_forest_manufacture/Getty Images

Ha te sem szeretnél többet bárányokat számolgatni elalvás előtt, viszont az esti étkezésről sem mondanál le, azzal nincs semmi gond. Sőt alapvetően az lenne az ideális, ha egy ízletes és tápláló vacsora után jól éreznéd magad, majd tudnál egy jót aludni. A valóságban viszont ez sajnos nem mindig sikerül így, de ha megfogadsz néhány étkezési tanácsot, hamar megváltozhat a helyzet.

Válassz tápanyagban gazdag ételeket

Egészséges és tápláló ételeket fogyasztani a nap bármely szakában nagyszerű döntés. De ha a vacsoráról van szó, akkor egyes ételeket bizonyos tápanyagok miatt érdemes előtérbe helyezned, ugyanis tudományos kutatások kimutatták, hogy azok elősegíthetik a jobb alvást. A vizsgálatok szerint azok az emberek, akik túl keveset vagy túl sokat aludtak, nagyobb valószínűséggel szenvedtek hiányt olyan tápanyagokban, mint a folsav, a foszfor, az alfa-karotin, a tiamin, a C- és D-vitamin, a szelén, a vas, a kálium vagy a cink.

Ha tudsz is róla, hogy valamelyik tápanyagból hiányt szenved a szervezeted, akkor vacsorára érdemes olyan ételt fogyasztanod, ami nagyobb mennyiségben tartalmazza azt. Viszont ha nincs ötleted, hogy a te esetedben vajon pontosan mi okozhat gondot, akkor a legjobb döntés az, ha többségében zöldségek, gyümölcsök, teljes kiőrlésű gabonák és egészséges fehérjeforrások kerülnek a tányérodra, az esetleges tápanyaghiánynak pedig utánajársz a háziorvosod segítségével.

Kerüld az alkoholos italokat

A vacsorához remekül passzolhat egy pohár bor, de ha tudod, hogy nem sokkal később aludni szeretnél, akkor inkább mellőzd. Mert annak ellenére, hogy az alkohol hatására eleinte álmosnak érezheted magad, összességében rosszabbul alhatsz: akár többször is felébredhetsz miatta az éjszaka folyamán, másnap pedig szinte biztos, hogy fáradt leszel. Viszont ha mégis innál akár bort, akár más alkoholos italt, akkor a vacsorát mindenképpen érdemes jó néhány órával lefekvés előttre időzítened.

Ilyen káros valójában, ha késő estig tévézel

Ilyen káros valójában, ha késő estig tévézel

Gondolj az emésztésedre

Bizonyos ételek, bár tápanyagban gazdagok, az emésztésünk számára nagyobb kihívást jelenthetnek, így sokunknál nem túl ideálisak vacsorára. Ilyenek például az erősen fűszeres, például chilis ételek, a nehéz húsok vagy a magas rosttartalmú babfélék. Így bármennyire is jól hangzik, a chilis bab egy szelet sült hússal nem éppen vacsorára való. De vannak, akiknél a tejtermékek és a keresztes virágú zöldségek is emésztési problémákat okozhatnak bizonyos helyzetekben, így ha jártál már úgy, hogy puffadtál az elfogyasztásuk után, akkor semmiképp ne vacsoraidőben kísérletezz velük.

Továbbá nemcsak a konkrét ételek, hanem az elkészítési módjuk is rengeteget számíthat. Vacsorára elsősorban próbálj meg alacsonyabb zsírtartalmú, nem bő olajban sült ételeket választani, illetve a magas cukortartalmú opciókat is kerüld. Egy finom grillezett hal salátával vagy egy szelet kevés olajjal készült roston csirkemell párolt zöldséggel például remek opció lehet. Illetve minden esetben figyelj arra is, hogy az ételeid vagy italaid ne tartalmazzanak koffeint, ami szintén jelentősen befolyásolhatja, hogyan tudsz később aludni.

Arra is figyelj, pontosan mikor vacsorázol

Általánosságban elmondható, hogy minél közelebb vagy a lefekvés időpontjához, annál érdemesebb kerülni az evést. Ha lefekvés előtt nagyjából 2-3 órával elfogyasztasz egy finom, könnyű vacsorát, az teljesen rendben van, viszont ha utána még megéhezel, akkor tényleg maximum csak pár falatot egyél, mondjuk néhány szem diófélét vagy más egészséges nassolnivalót. Eleinte talán némileg több energiát fog igényelni, hogy jobban figyelj esténként arra, mit, hogyan és mikor eszel, de összességében biztos lehetsz benne, hogy jót tehetsz vele magadnak, hiszen pihentetőbben telhetnek majd az éjszakáid.

Forrás: headspace.com, tasteofhome.com, amerisleep.com

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Évszázadokig a nőket hibáztatták, pedig a férfiakat is érinti: a meddőség nem csak női probléma

Évszázadokig a nőket hibáztatták, pedig a férfiakat is érinti: a meddőség nem csak női probléma

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Kimerültség, idegesség, feszültség - ha neked is ismerős, itt a megoldás (x)

Kimerültség, idegesség, feszültség - ha neked is ismerős, itt a megoldás (x)

Ezekre a dolgokra figyelj oda, hogy a nyaralás gondtalan legyen! (x)

Ezekre a dolgokra figyelj oda, hogy a nyaralás gondtalan legyen! (x)

Íme! A tökéletes esti arcápolási rutin, amitől másnap is ragyogni fog a bőröd (x)

Íme! A tökéletes esti arcápolási rutin, amitől másnap is ragyogni fog a bőröd (x)

5 termék, melyektől smink nélkül is ragyogóan szép lesz a bőröd (x)

5 termék, melyektől smink nélkül is ragyogóan szép lesz a bőröd (x)