Veszélyes is lehet, ha soha nem eszel édességet

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Ha az édességekről van szó, sokunknak elsőre a lekváros fánk, a hagyományos krémes sütemények, a tejcsokoládé és a gumicukor jut eszünkbe. Azt pedig már mindannyian rengetegszer hallhattuk, hogy a magas cukortartalmuk miatt a rendszeres fogyasztásuk nem kedvez az egészségünknek. Ez viszont még nem jelenti azt, hogy teljesen meg kellene vonnunk magunktól az édességet, sőt, ez egy kifejezetten rossz ötlet.

Az édesség nem ördögtől való dolog
Az édesség nem ördögtől való dolog
Fotó: stock_colors/Getty Images

Bár olykor hajlamosak lehetünk megfeledkezni róla, édességet rengeteg különböző formában fogyaszthatunk. Hiszen édesség a csokis keksz és a vattacukor is, de ott vannak az olyan jóval tudatosabb választások is, mint az étcsokoládé, a gyümölcsök vagy az olajos magvak, sőt ezeket a finomságokat bátran keverhetjük is egymással. Ha viszont úgy döntesz, hogy soha nem eszel édességet, az veszélyes is lehet.

A mértékletesség az alapja mindennek

Mindenekelőtt fontos hangsúlyozni, hogy elhízni vagy egészségtelenül élni nem attól fogunk, ha néha napján megeszünk pár szem gumicukrot, esetleg vendégségben egy szelet puncstortát. Ha alapvetően kiegyensúlyozottan étkezünk, figyelünk arra, hogy nagyrészt tápláló ételeket fogyasszunk, akkor némi hagyományos édesség is abszolút helyet kaphat az étrendünkben. Persze, ha már van bármilyen komolyabb betegségünk, mint a cukorbetegség, akkor feltétlenül érdemes jobban figyelnünk, és megfogadnunk a kezelőorvosunk tanácsait.

Ha viszont teljesen egészséges vagy és figyelsz a mértékletességre, akkor tényleg beleférhetnek néha napján a hagyományos édességek is. Abban az esetben, ha egészséges életmódra törekedsz, szinte biztos, hogy nem azzal fogsz hibázni, ha olykor megeszel mondjuk egy porcukros linzert, hanem ha általában kevésbé tápláló és tápanyagszegény élelmiszereket fogyasztasz, nem viszel be elég folyadékot a szervezetedbe, nem mozogsz rendszeresen vagy más egészségtelen szokásaid vannak.

Nem mindegy, hogy milyen édességről van szó

Az édességekkel gyakran az a probléma, hogy sok hozzáadott cukrot tartalmaznak - vagyis olyan cukrokat, amelyek természetes módon nem fordulnak elő az élelmiszereinkben -, közben pedig a tápanyagtartalmuk jellemzően alacsony. A hozzáadott cukorról pedig köztudott, hogy nagyobb mennyiségben fogyasztva magas vérnyomáshoz, elhízáshoz, gyulladáshoz és szívproblémákhoz is vezethet. Fontos azonban, hogy nem minden édesség egyforma, és természetesen sok olyan opció is van, amely egyáltalán nem tartalmaz hozzáadott cukrokat.

Ez a fűszer a te konyhádból is hiányzik, pedig elképesztően értékes

Ez a fűszer a te konyhádból is hiányzik, pedig elképesztően értékes

Eleve ott vannak például a gyümölcsök, amiket nap, mint nap érdemes fogyasztanunk. Persze egy hagyományos lekváros fánkot nem feltétlenül olyan egyszerű lecserélni egy almára. Viszont manapság gyakorlatilag bármilyen sütemény elkészíthető hozzáadott cukortól mentes verzióban, vannak kifejezetten ilyen édességekre specializálódott márkák és cukrászdák, illetve te magad is készíthetsz olyan egyszerű, de nagyszerű opciókat, mint mondjuk a magas kakaótartalmú, hozzáadott cukor nélküli étcsokoládéba mártott eper.

Mi történik, ha soha nem eszel édességet?

Ha eldöntöd, hogy innentől kezdve bizony nem eszel édességet, vagy akár csak elkezded róla győzködni magad, akkor éppen az ellenkező hatást érheted el. Ha ugyanis tudatosítod magadban, hogy valamit nem kaphatsz meg, arra még inkább vágyni fogsz. Így például nem szerencsés az sem, ha azt mondod, hogy még egy utolsó szeletet eszel a kedvenc tortádból, aztán többet soha, hiszen annál inkább azt fogod kívánni, akár még álmodhatsz is vele.

Az igazán veszélyes viszont az tud lenni, ha eléred azt a pontot, hogy eldöntöd, igenis eszel édességet. Méghozzá azért, mert ebben az esetben a legtöbben eleve a hagyományos cukrozott süteményekhez és nassolnivalókhoz fordulnak, amik tele vannak cukorral, majd túleszik magukat. Ami pedig tovább rontja a helyzetet, hogy ezt általában egy napközbeni halogatás előzi meg, vagyis a túlevésre ráadásul este, sokszor elalvás előtt kerül sor.

Ha te is jártál már így, akkor jól tudod, hogy ez valójában mennyire kelletlen tud lenni, hiszen felboríthatja a vércukorszintedet, nehezebben mehet az elalvás, megterhelheti az emésztésedet és hosszú távon még több negatív következménnyel járhat. Hogy ezt elkerüld, próbálj meg törekedni arra, hogy általában véve kiegyensúlyozott életmódot folytass, és akkor azzal sem lesz semmi gond, ha alkalmanként kevésbé tápláló finomságokból is eszel.

Forrás: time.com, streetdirectory.com, 12minuteathlete.com

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Ki fizet, ha késik a repülőnk? Napi egy kávé árából kijön az utasbiztosítás

Ki fizet, ha késik a repülőnk? Napi egy kávé árából kijön az utasbiztosítás

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Te tudod, mi a legjobb időpont a nyaralásra? - Most megmutatjuk! (x)

Te tudod, mi a legjobb időpont a nyaralásra? - Most megmutatjuk! (x)

Te is irodai munkát végzel? - Így válassz okosan szemüveget (x)

Te is irodai munkát végzel? - Így válassz okosan szemüveget (x)

Strandkészülődés: tippek a tökéletes bikinivonalhoz (x)

Strandkészülődés: tippek a tökéletes bikinivonalhoz (x)

Nem tudod, hogyan pakolj be mindent a bőröndbe? - Ezzel a 3 lépéssel biztosan semmi nem marad otthon! (x)

Nem tudod, hogyan pakolj be mindent a bőröndbe? - Ezzel a 3 lépéssel biztosan semmi nem marad otthon! (x)