Álmodban is fogyhatsz ettől a 6 apróságtól

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Nem is gondolnád, hogy a tartós fogyás titka a hálószobai életedben is rejlik – szép dolog a diéta és jó dolog az edzés, de nagyon fontos tudni, hogy a sikeres életmódváltás a rendszeres minőségi alváson is múlik. Be is bizonyítjuk, mennyire!

alvás-fogyás-glamour
Eláruljuk, mégis hogyan működik a fogyás alvás közben
Fotó: AleksandarNakic/Getty Images

A Chicagói Egyetem kutatói megállapították, hogy a rossz alvás akár 55%-kal csökkentheti sikeres zsírégetést. A jó hír az, hogy az esti rutinod megreformálásával nem csak pihentebb és energikusabb leszel, de a fogyás is könnyebb és hatékonyabb lesz.

1. Aludj eleget!

Fel kell ismernünk, hogy a jó éjszakai alvás elengedhetetlen a testi funkciók szabályázásához és optimalizálásához. Miért? A pihenés két éhséghormonra is hatást gyakorol: a leptinre és a gherlinre. Mégis mit jelent ez? A leptin segít szabályozni az energiaszintedet, és alacsonyan tartani az étvágyadat, míg a gherlin pont az ellenkezőjét teszi: serkenti az éhségérzetet, minek okán a szükségesnél többször érzel majd igényt az evésre. Ha többet alszol, akkor a leptin szintje emelkedik, a gherliné pedig csökken – ez ilyen egyszerű! Egy másik tanulmány szerint, amit az Archives of Internal Medicine című folyóiratban publikáltak, azt vizsgálták, mi az összefüggés a túlsúly és a kialvatlanság között. Az eredmény azt mutatja, hogy a túlsúlyos emberek átlagosan 16 perccel kevesebbet alszanak naponta, mint az átlagos testsúlyúak. Bár ez nem hangzik nagy különbségnek, ezek a percek, akárcsak a hasi zsír, idővel felhalmozódnak.

Miért? A pihenés két éhséghormonra is hatást gyakorol: a leptinre és a gherlinre.
Fotó: GLAMOUR

2. Alakíts ki egy éjszakai rutint!

Azzal, hogy lefekvés előtt minden este ugyanazokat a dolgokat ismétled meg, valójában arra programozod magadat, hogy a rutinnak megfelelően időben elálmosodj és lefeküdj aludni. Ez lehet naplóírás, könyvolvasás, bőr- és testápolás, vagy bármi más, ami kikapcsol, és felkészíti a tested az alvásra. Idővel az agyad elkezdi ezeket a dolgokat a lefekvéshez társítani, így ennek köszönhetően állandósíthatod a jó alvást – hiszen a fogyáshoz nem elég, ha csak egyszer-kétszer alszol megfelelően, ideális esetben minden nap jót kell aludnod.

3. Vegyél egy fürdőt!

A UCLA tanulmánya megállapította, hogy az éjszakai hőmérséklet-csökkenés kiváló alvásjelző volt paleolitikus őseink számára. Ma már természetesen nem a csillagok alatt alszanak az emberek, de a naplementével érkező hőmérséklet-csökkenést egy forró fürdővel, vagy egy forró zuhannyal rekreálható. Ilyenkor a testhő megemelkedik, majd mikor a kádból kiszállva visszaesik – ennek köszönhetően pedig beindul a melatonin termelés, a tested pedig át fog kapcsolni az alvás üzemmódba.

5 mítosz a reggelizésről, amit azonnal felejts el

5 mítosz a reggelizésről, amit azonnal felejts el

4. Mondj búcsút a fénynek!

Az éjszakai fény nem csak rontja a jó alvás esélyeit, súlygyarapodáshoz is vezethet – derül ki egy az American Journal of Epidemiology című szakfolyóiratban megjelent tanulmányból. Többek között az az érdekes tény is kiderül belőle, hogy a jól sötétített szobákban aludt alanyok 21%-kal kisebb valószínűséggel voltak elhízottak, mint a világosabb szobákban alvók.

5. Saját testsúlyos edzés este? Naná!

A saját testsúlyos edzésben az a legjobb, hogy nem kell hozzá edzőterembe menned, hiszen bárhol, bármikor edzhetsz egyet. A Combat the Fat szerzője, Jeff Anderson szerint a lefekvés előtti saját testsúlyos gyakorlatok egyedülálló módon célozzák meg az izmokat, a gravitációval való küzdelem miatt – ilyen gyakorlatok például a fekvőtámasz, a húzódzkodás vagy a guggolás. Segíti az alvást, na meg az alakformálást!

6. Tízóraizz és uzsonnázz!

A nap folyamán párszor fogyasztott kicsi, tápanyagdús ételek segítik az anyagcserét, és biztosítják, hogy a szervezet egész éjszaka folytassa a zsírégetést. Továbbá a gyakori étkezés arra is jó, hogy kordában tartsd az étvágyad, ami csökkenti a túlevés esélyeit, és ezzel együtt az ébredéskor jelentkező sóvárgást is.

Még több tipp, ha fogyni szeretnél:

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

5 lépés a bőr azonnali hidratálásáért

5 lépés a bőr azonnali hidratálásáért

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Glamour-napok ősz 2023

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Szépséghírek

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

PR

Extra hatékonyan intéznéd a dolgaidat?- Ezekre figyelj telefon vásárláskor! (x)

Extra hatékonyan intéznéd a dolgaidat?- Ezekre figyelj telefon vásárláskor! (x)

PR

Gondok vannak a hálószobában? Akkor ezekre érdemes odafigyelni (x)

Gondok vannak a hálószobában? Akkor ezekre érdemes odafigyelni (x)

PR

Baj, ha össze-vissza menstruálsz? (x)

Baj, ha össze-vissza menstruálsz? (x)

PR

A sok edzéstől lesérültél? Ettől biztosan hamar felépülsz! (x)

A sok edzéstől lesérültél? Ettől biztosan hamar felépülsz! (x)