Soha többé nem nyomsz rá a szundi gombra, ha ezt elolvasod

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Neked is gyakori szokásod, hogy reggelente rányomsz a szundi gombra? Amennyire jó ötletlenek tűnhet és remekül is eshet még néhány percet lustálkodni, mielőtt valóban felkelnénk és elkezdenénk a napunkat, valójában annyira nem kedvező számunkra.

Ebreszto-glamour
A szundi gomb nem a barátod, sőt kifejezetten káros, ha gyakran használod
Fotó: Herceg Éva

Bizonyára számodra is ismerős a helyzet, amikor megszólal az ébresztő reggel, még munka előtt. Ilyenkor sokan bármit megadnánk azért, hogy még pár órát az ágyban tölthessünk. Általában ez nem lehetséges, az még viszont a legtöbbünk idejébe belefér, hogy megnyomjuk a szundi gombot. Amilyen gyorsan ezt megtehetjük, és el is felejthetjük később, annyira fontos, hogy megszabaduljunk ettől a szokástól.

HIRDETÉS

Mi a baj a szundi gombbal?

Hogy valószínűleg tényleg az utolsó pillanatban fogsz felkelni miatta, és ami szinte biztos, hogy meg fog viselni. Bár abban a pillanatban, amikor meg akarjuk nyomni, ez egy remek döntésnek tűnik, de ritka az, ha sikerül úgy felkelnünk, hogy kipihentebbnek érezzük magunkat vagy jobban készen álljunk az adott napra. Az már pedig csak a ráadás, hogy a plusz alvással töltött idő miatt jóval nagyobb az esélye annak is, hogy kapkodnunk kell vagy el is késünk, és szinte lehetetlen lesz kiviteleznünk egy jó reggeli rutint.

Mit mond a tudomány?

Bár a legtöbben a saját bőrünkön is megtapasztalhatjuk, hogy összességében valóban nem jó ötlet megnyomni a szundi gombot, bizony tudományos oka is van. Amikor megnyomjuk a szundi gombot, ébren vagyunk, amikor viszont az ébresztő kikapcsol, az agyunk ismét álomba merül. A kutatók egész pontosan azt állapították meg, hogy amikor ébredés után visszaalszunk, az agyunk alvási ciklust indít el. Egy ilyen alvási ciklus alapvetően 70-90 percig tart. Ilyenkor egy 75 perces alvási ciklusnál például jellemzően 9 perc után merülünk mélyebb álomba.

Vagyis ha eltelik 10-15 perc, és megszólal a szundi gomb, hiába aludtunk keveset, valójában már a mélyebb álmunkból keltettek fel, és nyűgösnek, kimerültnek érezhetjük magunkat, előtte bármilyen jól is aludtunk. Ezután az agyunknak jellemzően négy órába telik ezt az egészet feldolgozni, és csak utána érezhetjük magunkat jelentősen energikusabbnak. Vagyis bármennyire is csábító a szundi gomb, sokkal jobbat teszünk magunknak, ha mellőzzük, és kikelünk az ágyból, amint először megszólal az ébresztő. Hiszen még ha esetleg így is nehezen indul a reggelünk, szinte biztos, hogy hamarabb jobban fogjuk érezni magunkat, mintha bevetnénk a szundi gombot.

Ezt az 5 dolgot te sem teszed meg lefekvés előtt, pedig kellene

Ezt az 5 dolgot te sem teszed meg lefekvés előtt, pedig kellene

Hogyan lehet könnyebb a felkelés?

Természetesen a szundi gombnak akkor a legkönnyebb ellenállni, ha a felébredés pillanatában nem érzed magad borzasztóan fáradtnak. Ebben nagyszerű segítség lehet például az, ha figyelembe veszed az alvási ciklusok hosszát, és a nagyjából 70-90 percekkel visszafelé haladva kiszámolod, hány óra körülre érdemes időzítened a lefekvést. Hogy ez minél jobban sikerüljön, hasznos lehet kipróbálnod egy alváskövető alkalmazást is, ami figyeli az alvási ciklusaidat, és segít, hogy optimális időben ébredhess fel, illetve már előzetesen úgy aludj el, hogy az később kedvező legyen. Így sokkal nagyobb lesz az esélye annak, hogy kipihenten ébredj és készen állj a napra.

De segíthet például az is, ha nem egy hangos és kellemetlen riasztásra, hanem egy nyugtató hangra, például madarak csiripelésére vagy a kedvenc dalodra ébredsz fel, méghozzá úgy, hogy fokozatosan emelkedik a hangerejük, és akkor a leghangosabbak, amikor valóban fel kellene kelned.

Vagy jó opció lehet az is, ha mindig ügyelsz arra, hogy az ébredés időpontjában legyen körülötted fény, ami jelzi az agyadnak, hogy ébren kell lenned. Ennek érdekében hagyj egy kis rést a redőnynél, ne húzd el teljesen a függönyt, vagy akár beszerezhetsz egy olyan lámpát is, amin be lehet állítani, hogy mikor kapcsoljon be. Végül pedig természetesen az alvással eltöltött idő és annak minősége is borzasztóan fontos, ezért ha szükséges, ezeken a tényezőkön is próbálj meg dolgozni.

Forrás: ladbible.com, nytimes.com

Hogy még jobban teljenek a mindennapjaid:

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Dr. Zacher Gábor: Napi 24 doboz energiaital valóban halálos

glamour plusz ikon Dr. Zacher Gábor: Napi 24 doboz energiaital valóban halálos

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Fontos! Ezt a 3 dolgot semmiképp ne hagyd otthon, ha nyaralni mész! (x)

Fontos! Ezt a 3 dolgot semmiképp ne hagyd otthon, ha nyaralni mész! (x)

Tegyél jót a gyerekeknek egy ingyenes szavazattal: most 2,5 millió forintot kaphatnak! (x)

Tegyél jót a gyerekeknek egy ingyenes szavazattal: most 2,5 millió forintot kaphatnak! (x)

Ha ezt a terméket választod, nem kell többet a sötét karikák miatt aggódnod (x)

Ha ezt a terméket választod, nem kell többet a sötét karikák miatt aggódnod (x)

Egy isteni, frissítő illat, ami a fülledt nyári napokra is tökéletes (x)

Egy isteni, frissítő illat, ami a fülledt nyári napokra is tökéletes (x)