Ezek az élelmiszerek segítenek, hogy leküzdd a fáradtságot

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A fáradtság az egyik leggyakoribb probléma, amellyel sokunknak szembe kell néznie a mai világban. Lehet különféle betegségek tünete, járhat bizonyos állapotokkal, máskor pedig az életmódunkból eredően érezzük magunkat fáradtnak. Bármi is legyen az oka, annyi biztos, hogy az étkezési szokásaink is jelentős hatással vannak az energiaszintünkre. Például a túl sok koffein, a gyorsételek rendszeres fogyasztása vagy a bizonyos tápanyagokban szegény étrend is fáradtságot okozhat.

Ha ezeket a finomságokat fogyasztod, garantáltan fitt maradsz egész nap | Fotó: Maria Korneeva
Ha ezeket a finomságokat fogyasztod, garantáltan fitt maradsz egész nap | Fotó: Maria Korneeva
Fotó: Gettyimages.com

Ahogyan viszont azt már nagy valószínűséggel te is megtapasztaltad, a fáradtság kihathat a teljesítőképességedre, befolyásolhatja az alvásod minőségét, sőt tulajdonképpen bármilyen mindennapi tevékenységre és az élet élvezetére is kihathat. Ezek a dolgok pedig már önmagában is elég okot adnak arra, hogy megpróbáljunk egészségesebben táplálkozni, ezáltal pedig azért is tegyünk, hogy energikusabbak legyünk. Szerencsére ebben bizonyos élelmiszerek fogyasztása is sokat segíthet.

HIRDETÉS

A kulcs a tápanyagokban rejlik

A különféle vitaminok és ásványi anyagok alapvető szerepet játszanak a szervezetünk egészséges működésében és az általános jóllétünkben. Így a megfelelő mikrotápanyagok bevitele létfontosságú a fáradtság megfékezéséhez is, ezeket pedig a legtöbbször az étkezéseink által is biztosíthatjuk. Éppen ezért olyan fontos tudnunk, hogy fáradtság esetén milyen vitaminokra és ásványi anyagokra kell összpontosítanunk, és hogy melyek azok az élelmiszerek, amelyekben fellelhetőek.

Banán

A banán kalóriában, káliumban, rostban és többféle vitaminban is gazdag, ezért gyors energialöketet biztosíthat a szervezetednek. Ha érett, akkor ideális arányban tartalmaz rostot és szénhidrátot, ennek köszönhetően pedig nemcsak hamar, hanem sokáig is biztosít energiát. Ráadásul egy igazán sokoldalú élelmiszerről van szó. Amellett, hogy szimplán, nyersen is fogyaszthatod, hozzáadhatod, turmixokhoz, salátákhoz, zabkásához, nem is beszélve a banános sütemények sokaságáról, amelyek a gyümölcs eleve édes íze mellett egyéb édesítők nélkül is megállják a helyüket.

5 rákkeltő szokás, amiről nem is gondolnád, hogy az

5 rákkeltő szokás, amiről nem is gondolnád, hogy az

Zab

A zab rostban, fehérjében és vitaminokban is gazdag. Az érett banánhoz hasonlóan hosszan tartó energiát biztosíthatsz vele a szervezetednek. Nem véletlen tehát az sem, hogy a zabkása az egyik legnépszerűbb reggeli opciónak számít, hiszen már önmagában is tápláló, de a gyakorlatilag végtelenségig variálható feltétekkel egy igazi energiabomba lehet. Amikor pedig eltelítődsz egy nagy tál zabkásával, egyben attól is megóvod a szervezetedet, hogy néhány órán belül egészségtelen nasikhoz nyúlj, amik túlevéshez és fáradtsághoz vezethetnek.

Chia mag

A chia mag számos, a szervezetünkre gyakorolt pozitív hatással büszkélkedhet, melyek közül a fáradtság leküzdése sem kivétel. Mivel sok vitamint és ásványi anyagot, beleértve különösen nagy mennyiségű magnéziumot tartalmaz, még az extrém fáradtságot és az emiatti stresszt is képes ellensúlyozni. Ennek köszönhetően egy igazán kiváló hosszan tartó energiaforrás, amelyből készíthetsz chia pudingot, kerülhet zabkásába, turmixokba, salátákra, de energiagolyókat is gyúrhatsz belőle, akár úgy, hogy banán és zab is kerüljön bele.

5 dolog, ami akkor történik a testeddel, ha túl kevés vizet iszol

5 dolog, ami akkor történik a testeddel, ha túl kevés vizet iszol

Görög joghurt

A görög joghurt tele van probiotikumokkal, amelyek csodásan hatnak az emésztőrendszerünk működésére. A kutatások szerint pedig ha az emésztőrendszerben nincsenek egyensúlyban a mikroorganizmusok, krónikus fáradtság szindróma (CFS) is kialakulhat. A görög joghurt rendszeres fogyasztása azonban segíti az emésztést, ezáltal pedig legtöbbször a fáradtság enyhítéséhez is hozzájárul. Annál pedig aligha van egyszerűbben elkészíthető reggeli, tízórai vagy éppen uzsonna, ha előveszel egy pohár görög joghurtot, és ízlés szerint még további értékes élelmiszerekkel (például zabbal vagy bogyós gyümölcsökkel) együtt fogyasztod.

Áfonya

Az áfonya több értékes összetevő mellett antioxidáns tulajdonságokkal rendelkező antocianinokat is tartalmaz, amelyeknek köszönhetően szintén képes ellensúlyozni a fáradtságot, méghozzá úgy, hogy hosszan tartó és stabil energiát biztosít a szervezetünknek. Kell ennél több ok arra, hogy meglepd magad egy hatalmas áfonyás pitével? De természetesen a már korábban említett és egyéb tápanyagokban és vitaminokban gazdag élelmiszerekkel is bátran párosíthatod.

Forrás: healthifyme.com

A fáradtság és az egészség nem játék:

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Romantikus filmek, amik olyan jók, hogy vétek lenne kihagyni

Romantikus filmek, amik olyan jók, hogy vétek lenne kihagyni

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Tegyél jót a gyerekeknek egy ingyenes szavazattal: most 2,5 millió forintot kaphatnak! (x)

Tegyél jót a gyerekeknek egy ingyenes szavazattal: most 2,5 millió forintot kaphatnak! (x)

Túl sok inger ér egyszerre, és nem tudsz szünetet tartani? – Így vedd kezedbe az irányítást a szakértők szerint (x)

Túl sok inger ér egyszerre, és nem tudsz szünetet tartani? – Így vedd kezedbe az irányítást a szakértők szerint (x)

Te tudod, melyik nyári arcápolási rutin a legmegfelelőbb a bőrtípusodnak? - Mutatjuk! (x)

Te tudod, melyik nyári arcápolási rutin a legmegfelelőbb a bőrtípusodnak? - Mutatjuk! (x)

Fontos! Ezt a 3 dolgot semmiképp ne hagyd otthon, ha nyaralni mész! (x)

Fontos! Ezt a 3 dolgot semmiképp ne hagyd otthon, ha nyaralni mész! (x)