Ezt az 5 dolgot te sem teszed meg lefekvés előtt, pedig kellene

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Az, hogy miként telik az éjszakánk, mennyire tudunk pihentetően aludni, rengeteg szempontból befolyásolja a következő napunkat, és arra is jelentősen kihathat, általában véve hogyan érezzük magunkat. Éppen ezért vannak olyan dolgok, amelyeket mindannyiunknak érdemes lenne megtennünk lefekvés előtt, hogy támogassuk az igazán minőségi éjszakai alvást.

Ezeket kell megtenned lefekvés előtt, hogy végre aludj egy jót
Ezeket kell megtenned lefekvés előtt, hogy végre aludj egy jót
Fotó: LaylaBird/GettyImages

Az éjszakai alvásunkra sok tényező hatással van. Nem mindegy például, hogy mikor isszuk meg az adott napon az utolsó kávénkat, ahogyan az sem, mennyire voltunk aktívak és fáradtunk el napközben. De borzasztóan fontos az is, hogy pontosan mit teszel vagy mit nem teszel meg lefekvés előtt. Ha igazán jól szeretnél aludni, egyes szokásokat feltétlenül ajánlott beiktatni az esti rutinodba.

A telefonod mellőzése a hálószobából

Ugye veled is rendszeresen előfordul, hogy magaddal viszed a telefonodat a hálószobába, sőt közvetlenül lefekvés előtt is rápillantasz az üzeneteidre és néhány közösségi médiás felületre? Ez viszont egyáltalán nem jó döntés a pihentető alvás szempontjából. A telefon fénye ugyanis befolyásolhatja a szervezetünk alvást segítő hormonjának, a melatoninnak a termelését, és megzavarhatja az alvásunkat. Arról nem is beszélve, hogy izgalmas hírekkel is találkozhatunk, amelyek önmagukban is előfordulhat, hogy nem hagynak minket aludni. Hogy ezt a problémát kiküszöböld, az a legbiztosabb, ha a hálószobádon kívül hagyod a telefonodat.

Lefekvés ugyanabban az időpontban

Te mennyire szoktál tudatosan figyelni arra, hogy mikor fekszel le? Nos, ha eddig még nem igazán nézted lefekvés előtt, hogy hány óra is van, ezentúl határozottan megéri. Lehet este kilenc, tíz vagy éppen tizenegy óra környéke, a lényeg, hogy törekedj arra, hogy nagyjából minden nap ugyanakkora időzítsd, a hétvégéket is beleértve. Egyúttal természetesen az is hasznos, ha körülbelül minden nap azonos időben kelsz fel. Ha mindkettő sikerül, akkor sokkal nagyobb lesz a valószínűsége annak, hogy nyugodtan telnek az éjszakáid, és reggel sem fog annyira megviselni a felkelés.

A délutáni pihenés hasznosabb, mint gondolnád

A délutáni pihenés hasznosabb, mint gondolnád

A vacsora megfelelő időzítése

Egy finom, tápláló vacsora elfogyasztása alapvetően minden napunknak fontos része kell, hogy legyen. Viszont a pihentető éjszakai alvás szempontjából egyáltalán nem mindegy, hogy mikorra időzíted. Természetesen bármelyikünkkel megeshet, hogy túl későn érünk haza, és még éhesek vagyunk, de amikor csak lehet, törekedj arra, hogy elalvás előtt nagyjából három órával már ne egyél.

Ebbe beleszámít az esti nassolás is, így ha még megkívánsz némi rágcsálnivalót, akkor is figyelj arra, hogy órákkal a tervezett elalvás előtt fogyaszd el. Általában az sem jó, ha elalvás előtt már akár öt vagy hat órával nem eszel, így ugyanis nagy valószínűséggel pont arra leszel éhes, amikor már ideje lenne aludni, így nagyjából minden esetben három vagy négy órával ajánlott számolnod.

A zsíros és fűszeres ételek kerülése

Fűszeres csirkeszárnyak vagy egy nagy tál sajtos tészta vacsorára? Bár egyik sem hangzik rosszul, az elfogyasztásukat mégis jobb, ha nem estére időzíted. A fűszeres és zsíros ételeket ugyanis nehezebben emészti meg a szervezetünk, ezáltal pedig az elalvás is nehezebben fog menni. Így amikor csak lehetséges, vacsorára könnyű, de egyben tápláló ételeket fogyassz. Készíts például egy isteni salátát, vagy egyél egy szelet grillezett csirkemellet basmati rizzsel és párolt zöldségekkel. Hidd el, a gyomrod hálás lesz érte, és szinte biztos, hogy már egyetlen könnyű vacsora után jobban fogsz aludni.

A folyadékbeviteled csökkentése

Rengetegszer hallhatjuk, hogy mennyire fontos minden egyes nap kellő mennyiségű folyadékot fogyasztanunk az egészségünk megőrzése érdekében. De míg napközben jó ötlet sok vizet innunk, levest vagy görögdinnyét ennünk, addig este, közvetlenül lefekvés előtt már az a jobb, ha nagyjából két órával lefekvés előtt már csak kevés folyadékot viszünk be a szervezetünkbe.

Ez még a vízre is igaz, az alkoholfogyasztást pedig kifejezetten érdemes teljesen elkerülnünk a lefekvéshez közeledve. Ellenkező esetben ugyanis nagyobb valószínűséggel ébredünk fel éjjel, mert fel kell keresnünk a mosdót. Ez már alapvetően is ronthat az alvásminőségünkön, az már pedig csak a ráadás, hogy nem is biztos, hogy egyből vissza tudunk aludni.

Forrás: today.com, asiaone.com, morningcoach.com

Hogy még pihentetőbben teljenek az éjszakáid:

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Sydney Sweeney aprócska bikiniben nyitotta meg a nyarat

Sydney Sweeney aprócska bikiniben nyitotta meg a nyarat

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Ha ezt a lépést beiktatod a szájápolási rutinodba, garantáltan egészségesebbek lesznek a fogaid (x)

Ha ezt a lépést beiktatod a szájápolási rutinodba, garantáltan egészségesebbek lesznek a fogaid (x)

Fontos! Ezt a 3 dolgot semmiképp ne hagyd otthon, ha nyaralni mész! (x)

Fontos! Ezt a 3 dolgot semmiképp ne hagyd otthon, ha nyaralni mész! (x)

Ezzel az otthoni kezeléssel elképesztő változást érhetsz el, ha dúsabb hajat szeretnél (x)

Ezzel az otthoni kezeléssel elképesztő változást érhetsz el, ha dúsabb hajat szeretnél (x)

Mennyire szórod a pénzt? Töltsd ki tesztünket és derítsd ki! (x)

Mennyire szórod a pénzt? Töltsd ki tesztünket és derítsd ki! (x)