Ez történik a testeddel, ha kihagyod a reggelit

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Nem hiába hallhattuk már annyiszor, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése: több alvással töltött, evés nélküli óra után ugyanis tényleg szükségünk van arra, hogy együnk. Ha ugyanis kihagyjuk a reggelit, egy rossz láncreakciót indít el a szervezetünkben, és csupa olyan dolog történhet velünk, ami aligha mondható kellemesnek.

Ez történik a testeddel, ha kihagyod a reggelit
Fotó: Shutterstock

Az egyik leggyakoribb ok, amiért talán te is kihagyod olykor, vagy akár minden egyes nap a reggelit, az, ha nem érzed magad éhesnek. A reggeli elmulasztása azonban negatívan hathat a testedre, ezért itt az ideje elkezdened hozzászoktatni magad ahhoz - legalább egy smoothie-val -, hogy idővel te is minden nap egy tápláló, lehetőleg fehérjéket és egészséges zsírokat is tartalmazó szilárd reggelivel, például tojással és avokádóval indítsd a napod. Ellenkező esetben több negatívumot is megtapasztalhatsz.

HIRDETÉS

Leeshet a vércukorszinted

Egy, a Journal of Frontiers of Human Nueroscience című folyóiratban megjelent kutatás rávilágít arra, hogy a reggelizés segít helyreállítani a glikogénszintet és stabilizálja az inzulinszintet. Ha viszont nem töltöd fel a glükózraktáraidat reggel, túlságosan éhes, nyűgös és fáradt lehetsz. Még ha ezeket a kellemetlenségeket esetleg hajlamos is vagy figyelmen kívül hagyni, közben a vércukorszinted valószínűleg leesik, ami általában véve sem jó a szervezetednek.

Lelassulhat az anyagcseréd

Tudományosan bizonyított, hogy a korai étkezés felpörgeti az anyagcserét, és arra ösztönzi a szervezetet, hogy több kalóriát égessen el a nap folyamán. Ha azonban túl sokáig koplalsz, a tested védekező módba kapcsol, és megpróbálja elraktározni a lehető legtöbb kalóriát, valahogy úgy, mint ahogyan azt a téli álmot alvó állatok teszik. Kettős csapásként pedig, amikor az anyagcseréd elkezd lelassulni, az izmaidban tárolt glükózhoz fordulhat, mint tartalék forrás, ami szintén nem túl kedvező.

A kortizolszinted az egekbe szökhet

Az austini Texasi Egyetem kutatása szerint a reggeli elfogyasztása pozitív hatással van a kortizolra, a mellékvesék által termelt egyik elsődleges stresszhormonra. A kortizolnak számos funkciója van, többek között támogatja a szervezetet a cukor (glükóz) és a zsírok energiaforrásként való felhasználásában és a stressz kezelésében. A kortizolszint általában reggel hét óra körül a legmagasabb, ezért miután felkeltünk, a legjobb, amit tehetünk, hogy eszünk, így ugyanis újra csökkenni kezd. Ha viszont a kortizolszinted továbbra is magas marad, valószínűleg szorongani kezdesz.

7 egészséges tipp reggelre, ami olcsóbb, mint egy latte

7 egészséges tipp reggelre, ami olcsóbb, mint egy latte

Megviselheti a szívedet

Az American Heart Association tanulmányából kiderül, hogy a reggeli rendszeres kihagyása fogékonyabbá tehet a súlygyarapodásra, és növelheti a szívbetegségek, a magas vérnyomás, a magas koleszterinszint és a cukorbetegség kockázatát. A Harvard Egyetem egy 16 évet felölelő tanulmánya pedig közel 27 ezer 45 és 82 év közötti férfi bevonásával arra az eredményre jutott, hogy azok az emberek, akik minden nap elmulasztják a reggelit, 27%-kal nagyobb valószínűséggel vannak kitéve a szívroham kockázatának vagy halnak meg szívkoszorúér betegségben.

Milyen az ideális reggeli?

Most, hogy már tudod, milyen sok kellemetlenségtől kímélheted meg magad a reggelizéssel, csak azt jegyezd meg, hogy nagyjából mekkora mennyiségben és milyen élelmiszereket érdemes enned. Ahogyan arról már korábban is szó volt, egy igazán jó és tápláló reggeliben a fehérjék és az egészséges zsírok is helyet kapnak, hogy a szénhidrátokkal kiegészülve hosszabb ideig jóllakottságérzetet biztosítsanak neked.

Ami a mennyiséget illeti, a legtöbb szakértő 300-500 kalóriányi étel elfogyasztását javasolja reggelire, az ébredés utáni egy-két órán belül. Azt pedig, amit megeszel, a legjobb, ha te magad készíted el, és a fehérjék valamint az egészséges zsírok mellett olyan alacsony glikémiás indexű szénhidrátforrást tartalmaznak, mint a bogyós gyümölcsök, a natúr zabpehely vagy a teljes kiőrlésű kenyér.

Forrás: mensjournal.com

Hogy még tudatosabban induljanak a reggeleid:

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Ez tényleg ő? Julia Roberts vakítóan szőke lett!

Ez tényleg ő? Julia Roberts vakítóan szőke lett!

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Túl sok inger ér egyszerre, és nem tudsz szünetet tartani? – Így vedd kezedbe az irányítást a szakértők szerint (x)

Túl sok inger ér egyszerre, és nem tudsz szünetet tartani? – Így vedd kezedbe az irányítást a szakértők szerint (x)

Fontos! Ezt a 3 dolgot semmiképp ne hagyd otthon, ha nyaralni mész! (x)

Fontos! Ezt a 3 dolgot semmiképp ne hagyd otthon, ha nyaralni mész! (x)

Te tudod, melyik nyári arcápolási rutin a legmegfelelőbb a bőrtípusodnak? - Mutatjuk! (x)

Te tudod, melyik nyári arcápolási rutin a legmegfelelőbb a bőrtípusodnak? - Mutatjuk! (x)

Egy isteni, frissítő illat, ami a fülledt nyári napokra is tökéletes (x)

Egy isteni, frissítő illat, ami a fülledt nyári napokra is tökéletes (x)