Nem csak rajongóknak érdemes megnézni a The Weeknd filmjét

2025. július 30.
glamour the weeknd hurry up tomorrow
Saját életének történéseiből merített ihletett The Weeknd a Hurry Up Tomorrow megalkotásánál
Fotó: Profimedia

Felkerült az Apple TV és a Prime Video kínálatába a The Weeknd filmje, így ha a mozikban lemaradtál róla, most pótolhatod. A Hurry Up Tomorrow egyszerre koncertfilm, thriller és hosszúra nyúlt videoklip, amit nemcsak a rajongóknak ajánlunk.

A film alapszituációja, miszerint a depresszióval küzdő énekes hangja a stressz következtében elmegy egy koncert közben, 2022 szeptemberében valóban megtörtént a címszerepelő énekessel. Abel „the Weeknd” Tesfaye ezt követően kezdett el dolgozni a film forgatókönyvén Trey Edward Shults rendezővel és Reza Fahim forgatókönyvíróval. A forgatásra 2023-ban került sor és a mű 2025 május közepén került a mozikba, négy hónappal az azonos című zenei album bevezetése után.

Valóság és álom határán

A Hurry Up Tomorrow igazi koncertfilm, nagyon vékony cselekményszállal és sok zenével. Három fő karakterre épít: the Weeknd-re, aki önmagát alakítja, Barry Keoghan-ra, aki a Lee-t, a menedzserét és Jenna Ortegára, aki egy Anima nevű rajongót. Valójában egy komplett zenei albumra épített, hosszúra nyúlt videoklipet látunk: látványvilága több rétegű, melyben szándékosan elmosódnak a valóság és az álom, a koncertélmény és a belső utazás képei.

Ez a kísérletező, esetleges vizualitás a nézőben azt az érzetet kelti, mintha egy szétszakadt belső világban bolyonganánk, ahol a kamera mozgások, a fények és a vágások misztikus, de nyugtalanító érzetet keltenek. Nemcsak a koncertek felfokozott, túlfűtött hangulatát idézi fel, hanem az előadó belső megéléseit is megjeleníti, így a látvány a sztoritól független, önálló életet él.

glamour plusz ikon Ilyen volt nőként végignézni Brad Pitt minden elemében férfias új filmjét

Ilyen volt nőként végignézni Brad Pitt minden elemében férfias új filmjét

The Weeknd történetszála a művészi lét sötétebb oldalát, a személyes identitás, valamint a hírnév és a sebezhetőség közötti bonyolult kölcsönhatást jeleníti meg. Az érzelmi elszigeteltség, ami a közönségtől való távolságtartás és a magánéleti krízis együttes eredménye, a koncert során bekövetkező katasztrófa, ami minden énekes rémálma, egyre mélyebbre viszi az önpusztítás örvényében,

miközben vágyik az intimitásra, de elfogadni nem tudja.

Anima (Jenna Ortega) a tipikus rajongó: dalszövegfoszlányokba kapaszkodva menekül hétköznapjaiból a bálványa felé, szó szerint felégetve maga mögött mindent. Karakterében megtestesül a rajongói imádat veszélyes, határait elhagyó formája. Drasztikus cselekedetei – a gyújtogatás, az agresszív érzelmi követelések, erőszakos viselkedés – kritikus képet festenek arról, hogy miként torzíthatja el a hírnév kultusza a kölcsönös határokat, amikor a rajongók vágyakat és reményeket vetítenek ki a művészre, aki már így is belső démonokkal harcol.

Lee, a menedzser (Barry Keoghan) lehetne az a személy, aki megmenti őket a végzetes találkozástól, ha hagyja, hogy The Weeknd lemondja a koncertet: de színpadra küldi és az énekes, miután elmegy a hangja koncert közben, a hátsó ajtón menekülve az őrült rajongó karjába rohan és elkezdődik az a szürreális éjszaka, melyet egyikük sem akar majd megismételni.

Itt következik egy autózás az éjszakai metropoliszban, ahol az elhagyatott épületek, a neonfények és az éjszakai városi dzsungel képi világa összekapcsolódik azzal a belső káosszal és izolációval, amelyet a főhős is átél, majd az üres, éjszakai vidámpark, ami inkább egy horrorfilm hangulatát idézi. (A forgatás 2023 februárjában indult és júliusig tartott, így az évszakváltás miatt különböző időjárási és fényviszonyok is rögzítésre kerültek, amit felhasználtak a film atmoszférájának megteremtésében.) Ezt követően érkeznek a szállodába, ahol a végső konfliktus kibontakozik.

Ami a lány számára a tökéletes beteljesülés, az az énekes életében egy sokadszorra ismételt epizód, melyben egy éjszakára megpróbál önmaga lenni – csakhogy partnere nem erre vágyik. A depressziós, drogfüggő sztár és a szélsőséges, skizoid rajongó románca drasztikus fordulatot vesz, mikor a lány kezdi felmérni valós helyzetét.

Itt fordul vissza a már-már filmmé összeálló történet a videoklip műfajához: a franciaágyon fekvő, félmeztelen, kikötözött the Weeknd, miközben Jenna Ortega őrjöngve locsolja rá kannából a benzint, elkezdi énekelni a Hurry Up Tomorrow című dalt és hidat képezve a kétségbeesés és a remény között, énekével megnyugtatja a lányt, bebizonyítva a művészet gyógyító erejét – ez a jelenet a rajongók kedvence lesz valószínűleg.

glamour plusz ikon Vágtázó lovakról: Jacob Elordi és Daisy Edgar-Jones egy queer szerelmi sokszögben

Vágtázó lovakról: Jacob Elordi és Daisy Edgar-Jones egy queer szerelmi sokszögben

Az albumról

A Hurry Up Tomorrow The Weeknd hatodik stúdióalbumaként jelent meg 2025. január 31-én az XO és a Republic Records kiadásában. Az album nem egy önálló mű, hanem befejező része annak a trilógiának, amelynek elődjei az After Hours (2020) és a Dawn FM (2022) voltak. A lemez alapvetően az R&B, szintipop és trap elemeit ötvözi, de érint olyan műfajokat is, mint a brazil funk és a hip-hop. Ez a sokszínűség tükrözi The Weeknd azon törekvését, hogy zenei palettáját tovább bővítse, miközben megőrzi saját jellegzetes hangzását.

Az album vendégszereplői között olyan nevek találhatók, mint Anitta, Justice, Travis Scott, Florence and the Machine, Future, Playboi Carti, Giorgio Moroder és Lana Del Rey. A bónuszkiadásban Swedish House Mafia is megjelenik. A lemez részben az énekes személyes kihívásait dolgozza fel; több interjúban utalt arra, hogy a projekt az újrakezdés és az átalakulás jegyében született, részben azért, mert 2022-ben a turné során elvesztette a hangját. Emellett Tesfaye jelezte, hogy ez lehet akár az utolsó album a The Weeknd név alatt, mivel egy új korszak, esetleg egy átalakulás (például az Abel név használata) felé szeretne nyitni.

Az album bemutatását követően az első héten az Egyesült Államokban 490 500 albumegyenértékű példányt ért el, és a Billboard 200 élére került, ezzel már ötödik számú albumként bizonyítva The Weeknd sikerességét nemzetközi szinten is. A kritikusok dicsérték a Hurry Up Tomorrow zenei megoldásait, a változatos produkciót és a mély személyes hangvételt, egyesek pedig igazi „powerful finale”-nak nevezték a trilógia befejezését.