Vigyázz: így jelzi a szervezeted, ha túl sok kávét iszol

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Kávét inni rengetegen szeretünk, ezzel pedig alapvetően nincs is semmi baj. Ha egészséges vagy, akkor teljesen rendben van, ha akár minden nap megiszol egy csésze finom kávét. De nem szabad elfeledkeznünk arról sem, hogy a kávé tipikusan azon élelmiszerek közé tartozik, amelyeknek kiemelten érdemes figyelnünk a bevitt mennyiségére. Ha ugyanis nem vagyunk elég tudatos kávéfogyasztók, könnyen túlzásokba eshetünk.

Ha túl sok kávét iszol, az káros is lehet a szervezetednek
Ha túl sok kávét iszol, az káros is lehet a szervezetednek
Fotó: Klaus Vedfelt/Getty Images

Ha túl sok kávét iszol, egy ideig talán fel sem tűnik, a szervezeted viszont előbb vagy utóbb benyújtja a számlát, és különféle módokon jelezni fogja. Ennek oka elsősorban a túlzott koffeinbevitel, így természetesen arra is érdemes ügyelned, hogy más koffeintartalmú italokból se fogyassz túl sokat. Ha ugyanis túlzásokba esel, a szervezeted többféle kellemetlen tünettel is jelezheti, hogy kevesebb kávét és egyéb koffeinforrást kellene fogyasztanod.

HIRDETÉS

Szorongsz

Ha egy számunkra fontos eseményre készülünk, komoly feladat előtt állunk, esetleg fontos, hogy tovább fent maradjunk, sokan elsőként egy csésze kávéhoz fordulunk segítségül. Ha viszont eleve stresszes vagy, akkor egyáltalán nem jó ötlet koffeint bevinned a szervezetedbe, így ebben az esetben már néhány korty kávé is túl soknak számíthat. De ha nemrég még nyugodt voltál, közben viszont elfogyott jó pár csésze kávé, akkor lehet, hogy éppen amiatt kezdesz el szorongani. Ha pedig rendszeresen sok kávét iszol, ez még valószínűbb lehet.

Hirtelen elfáradsz

A kávé egy ideig valóban éberebbé tehet, de amikor a koffein hatása elmúlik, gyakorlatilag úgy érezheted, hogy egy pillanat alatt borzasztó fáradt lettél. Így pedig, még ha előtte néhány óráig talán hatékonyabban is dolgoztál vagy végezted a teendőidet, utána úgy érezheted, hogy már semmi erőd sincs, és legszívesebben meg sem mozdulnál. Így amikor legközelebb több energiát szeretnél nyerni, próbálj inkább más, koffeinmentes opciókra hagyatkozni, amilyen gyakran pedig csak lehet, igyekezz eleget aludni.

Gyakran keresed fel a mosdót

A túlzott kávéfogyasztás az egész anyagcserédet felpörgetheti, egy bizonyos szint után viszont ez már nem igazán tekinthető egészségesnek. A koffein enyhe vízhajtóként működik, ha viszont túl sokat fogyasztasz belőle, könnyen azon kaphatod magad, hogy állandóan fel kell keresned a mosdót. Ez túl azon, hogy kellemetlen lehet, szinte észrevétlenül ki is száríthat. Hogy megelőzd a dehidratáltságot, és ne kelljen folyamatosan a mosdó felé venned az irányt, figyelj a mértékletességre, a kávé mellé pedig vizet is igyál.

Koffein nélkül is lehetsz energikus és éber - Dietetikus árulja el a trükköt

Koffein nélkül is lehetsz energikus és éber - Dietetikus árulja el a trükköt

Remeg a szemhéjad

Tapasztaltad már azt, hogy egyszer csak elkezdett remegni a szemhéjad? A National Institutes of Health kutatása szerint ennek az egyik leggyakoribb oka a túlzott koffeinfogyasztás lehet. A York Egyetem kutatása szerint ugyanis a koffein beindítja a szerotonin és a noradrenalin nevű hormonok felszabadulását, amelyek fokozhatják az izmok és az idegek reakcióképességét. Ha legközelebb ezt a kellemetlen tünetet tapasztalod, feltétlenül gondold át, mennyi koffeint vihettél be előtte, abban az esetben viszont, ha csak egy keveset, vagy a teljes elhagyása után is remeg a szemhéjad, feltétlenül keresd fel a háziorvosodat.

Rosszul alszol

Jól tudjuk, hogy este már nem érdemes kávéznunk, ha nyugodtan, alvással szeretnénk tölteni az éjszakát. De ha a nap folyamán sok koffeint fogyasztottunk, akkor könnyen lehet, hogy a hatását még elalvás előtt is érezzük, és ezért nehezen alszunk el, felébredünk az éjszaka közepén vagy kevésbé mélyen alszunk. Ha viszont nem jól aludtunk, másnap végig fáradtak és kedvtelenek lehetünk, hosszú távon pedig az általános egészségi állapotunknak sem kedvezünk. Ezért ha nem vagy jó alvó, különösen figyelj arra, mikor és mennyi kávét iszol. De az sem rossz elhatározás, ha teljesen elhagyod a kávét, vagy legalábbis megpróbálod csak koffeinmentes verzióban fogyasztani egy ideig.

Forrás: thehealthy.com, womenshealthmag.com, healthshots.com

Mindig figyelj a szervezeted jelzéseire:

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

„A trauma egyetemes és szinte mindannyiunkat érint”

glamour plusz ikon „A trauma egyetemes és szinte mindannyiunkat érint”

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

A nyári bőrápolás 5 leggyakoribb tévhite, amiket sose kövess el (x)

A nyári bőrápolás 5 leggyakoribb tévhite, amiket sose kövess el (x)

6 dolog, amit ha betartasz, elkerülheted az intim fertőzéseket (x)

6 dolog, amit ha betartasz, elkerülheted az intim fertőzéseket (x)

Melyik arcápolási rutin a legmegfelelőbb a Te bőrtípusodnak? Most megtudhatod (x)

Melyik arcápolási rutin a legmegfelelőbb a Te bőrtípusodnak? Most megtudhatod (x)

Eleged van a sötét karikákból? Elképesztő, mit tud ez a korrektor (x)

Eleged van a sötét karikákból? Elképesztő, mit tud ez a korrektor (x)